Ga naar inhoud

snelheidvertraging door gebruik van Router


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal De laatste dagen vind ik dat de mijn snelheidverbinding veel te wensen overlaat, en daarom ben ik in contact getreden met de helpdesk van mijn provider: Multikabel. Ik heb thuis een netwerkje waarin 3 computers (1 server) en een Router voor internet toegang. Allereerst moet ik even melden dat het gebruik van een Router is toegestaan door Multikabel. De eerste vraag die men stelde was dan ook: Maakt u gebruik van een Router, want dit zou een behoorlijke snelheidvertraging in het internetverkeer te weeg brengen. Omdat ik zeer nieuwsgierig ben en niet alles zo maar aanneem heb ik direct een paar proefjes gedaan. Speedtest ZONDER Router: (dus 1 computer direct aan het net) 1030kbps(=129KB/s) Speedtest met Router: 598kbps (=75KB/s) Eerlijk gezegd ben ik geschrokken van de verschillen, en daarom 2 vragen 1) Waardoor die grote vertraging? 2) Is er wat aan te doen? Dus dat die traagheid enigszins genivelleerd wordt? Router: Etech Broadband VPN Router met ingebouwde 10/100Mhz Switch Overigens moet mijn snelheid zijn 1500kpbs (= 187KB/s) dus er mankeert wel degelijk iets aan. Mvg Jan Filarski
Link naar reactie
[quote:ef17d0c3ac="j.filarski"]Hallo Allemaal De laatste dagen vind ik dat de mijn snelheidverbinding veel te wensen overlaat, en daarom ben ik in contact getreden met de helpdesk van mijn provider: Multikabel. Ik heb thuis een netwerkje waarin 3 computers (1 server) en een Router voor internet toegang. Allereerst moet ik even melden dat het gebruik van een Router is toegestaan door Multikabel. De eerste vraag die men stelde was dan ook: Maakt u gebruik van een Router, want dit zou een behoorlijke snelheidvertraging in het internetverkeer te weeg brengen. Omdat ik zeer nieuwsgierig ben en niet alles zo maar aanneem heb ik direct een paar proefjes gedaan. Speedtest ZONDER Router: (dus 1 computer direct aan het net) 1030kbps(=129KB/s) Speedtest met Router: 598kbps (=75KB/s) Eerlijk gezegd ben ik geschrokken van de verschillen, en daarom 2 vragen 1) Waardoor die grote vertraging? 2) Is er wat aan te doen? Dus dat die traagheid enigszins genivelleerd wordt? Router: Etech Broadband VPN Router met ingebouwde 10/100Mhz Switch [b:ef17d0c3ac]Overigens moet mijn snelheid zijn 1500kpbs (= 187KB/s) dus er mankeert wel degelijk iets aan.[/b:ef17d0c3ac] Mvg Jan Filarski[/quote:ef17d0c3ac]Kan aan je provider liggen, maar net zo goed aan het feit dat je kabel hebt --> gedeelt internet met je woonwijk, of je moet een snellere dl-server zoeken om te testen.
Link naar reactie
Hoi Lodyx Misschien is de uitdrukking "gedeeld met" een beetje ongelukkig gekozen, bedoeld werd dat alle 4 computers uit mijn netwerk toegang hebben toto het Internet (maar in de praktijk nooit meer dan 2 tegelijk) Alleen tijdens de metingen werd gemeten met de andere computers in rust, om het meetresultaat niet nadelig te beinvloeden. Mvg Jan Filarski
Link naar reactie
Hoi KiPSiE De lengte van mijn kabels is niet veranderd t.o.v. voorheen toen de snelheid wel de norm. snelheid bedroeg. Bovendien is de kabel van de Internetmodem tot mijn Server zelfs geleverd door de Provider. Bedankt voor alle reacties, maar ik ben er nog steeds niet uit. Betreffende het grotte snelheids verschil tussen wel of geen gebruik van een Router. Mvg Jan Filarski
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...