Ga naar inhoud

Geen verbinding met het internet ...


Aanbevolen berichten

.. althans, dat geven bepaalde programma's aan. Liveupdate van Norton antivirus zegt dat ik geen verbinding heb, zelfde melding wanneer ik shockwave via het internet wil updaten. Vreemd, aangezien ik dit bericht typ terwijl ik toch echt verbinding met het internet heb. Waar dit aan ligt weet ik niet, proxy-instellingen? Ik ga met een router het internet op, pc1 - pc2 - router - moden - internet. Met pc1 geen enkel probleem wat betreft deze programma's, alleen pc2 wel. Iemand die een oorzaak hiervan weet? De instellingen zijn (volgens mij) hetzelfde als bij de andere pc, ze zijn iig gechecked. OS=windows XP Met vriendelijke groet,
Link naar reactie
Ik kan kiezen uit twee verbindingen. Via mijn ethernetkaart (wat wordt afgeraden) en via mijn normale verbinding. Om voor mijn normale verbinding te kiezen moet ik eert rechtstreeks verbinding maken, aangezien de pc's via een router het internet opgaan lukt dat dus niet en kom ik niet verder dat het "selecteer uw internetverbinding" bij de wizard. Mijn interne ip is 192.168.1.11
Link naar reactie
ik bedoelde eigenlijk de hele interne ip setup: pc1, pc2, router, modem. verder is het zo dat de router via je modem inbelt en dat die dus altijd verbinding heeft, de router die heeft een netwerkverbinding met je pc. dus je hebt altijd verbinding met internet. probeer eens om bij internet opties al je verbindingen weg te gooien en dan via die wizard een nieuwe lan verbinding aan te maken
Link naar reactie
[quote:3b7fbcb55c="pcguy"]verder is het zo dat de router via je modem inbelt en dat die dus altijd verbinding heeft, de router die heeft een netwerkverbinding met je pc. dus je hebt altijd verbinding met internet.[/quote:3b7fbcb55c] Dat snap ik dus ook, alleen dat zeggen die programma's niet. [quote:3b7fbcb55c]probeer eens om bij internet opties al je verbindingen weg te gooien en dan via die wizard een nieuwe lan verbinding aan te maken[/quote:3b7fbcb55c] Er staan hier geen verbindingen, en die lan verbinding heb ik al, die gaatamelijk naar de router toe ... (toch?) met die ip's .. bedoel je dit: [code:1:3b7fbcb55c]LAN IP Network Configuration For NAT Usage 1st IP Address : 192.168.1.1 1st Subnet Mask : 255.255.255.0 For IP Routing Usage : Enable Disable 2nd IP Address : 192.168.2.1 2nd Subnet Mask : 255.255.255.0 [/code:1:3b7fbcb55c]
Link naar reactie
met die ip's bedoelde ik welke interne ip je router en modem enzo hadde maar dat laat maar even. hoe bedoel je dat je strand bij selecteer uw internet verbinding? je kan kiezen tussen: "deze computer maakt rechtstreeks verbinding met internet en de andere computers via deze computer" of je kiest voor: "deze computer maakt via een andere computer of via een residental gateway verbinding met internet" hier kies je voor de 2e optie. de router enzovoorts lijkt me goed geconfigureerd aangezien het met de andere pc wel werkt. ps: je kan ook nog voor de laatste optie kiezen dat het een lan zonder internet betreft maar die is zeker niet aan de orde hier
Link naar reactie
[quote:c67952f998="pcguy"]met die ip's bedoelde ik welke interne ip je router en modem enzo hadde maar dat laat maar even. hoe bedoel je dat je strand bij selecteer uw internet verbinding? je kan kiezen tussen: "deze computer maakt rechtstreeks verbinding met internet en de andere computers via deze computer" of je kiest voor: "deze computer maakt via een andere computer of via een residental gateway verbinding met internet" hier kies je voor de 2e optie. de router enzovoorts lijkt me goed geconfigureerd aangezien het met de andere pc wel werkt. ps: je kan ook nog voor de laatste optie kiezen dat het een lan zonder internet betreft maar die is zeker niet aan de orde hier[/quote:c67952f998] Ik kom net iets verder .. 1: selecteer uw verbinding: overige 2: verbinding maakt gebruik van een hub (de router) 3: dan kan ik mijn verbinding kiezen (waar ik dus strand) ik kan dan kiezen uit mijn verbinding die ik gebruik (de lan verbinding) en de verbinding die ik gebruik wanneer ik rechtreeks naar de moden toega (de wanadooverbinding) (wanadoo is mijn provider) ... als ik dan kies voor de lan verbinding krijg ik te horen dat het wordt afgeraden, kies ik voor wanadoo moet ik verbinding maken met wanadoo, wat niet lukt aangezien ik via de router ga. Ik kán dan wel verder, maar heb geen idee wat ik dan moet doen, omdat ik de andere pc niet in de 'problemen' wil brengen. wanneer ik jouw optie doe, kom ik dus bij het scherm waar ik namen voor mijn pc moet opgeven en op een gegeven moment wordt er verbinding gemaakt met de andere pc .. dat lukt (?) en ik moet kiezen uit 4 opties ... netwerkdiskette maken, bestaande diskette gebruiken, cd-rom en doorgaan met netwerkverbining maken ... ik weet dan niet wat ik moet kiezen ... de eerste 3 lijken mij geen optie, ,aar de 4e lijkt mij iets waarmee ik de andere pc in 'gevaar' kan brengen .. iets wat ik absoluut niet wil ... (bedrijfspc ...) .. ga ik dan toch verder kan ik kiezen voor voltooien, de andere, en wat er met de andere pc gebeurt weet ik niet, aangezien ik niet voor voltooien heb gekozen. mvrgr.
Link naar reactie
[quote:c02ba5bbc3="D Spaans"][quote:c02ba5bbc3="pcguy"]met die ip's bedoelde ik welke interne ip je router en modem enzo hadde maar dat laat maar even. hoe bedoel je dat je strand bij selecteer uw internet verbinding? je kan kiezen tussen: "deze computer maakt rechtstreeks verbinding met internet en de andere computers via deze computer" of je kiest voor: "deze computer maakt via een andere computer of via een residental gateway verbinding met internet" hier kies je voor de 2e optie. de router enzovoorts lijkt me goed geconfigureerd aangezien het met de andere pc wel werkt. ps: je kan ook nog voor de laatste optie kiezen dat het een lan zonder internet betreft maar die is zeker niet aan de orde hier[/quote:c02ba5bbc3] Ik kom net iets verder .. 1: selecteer uw verbinding: overige 2: verbinding maakt gebruik van een hub (de router) 3: dan kan ik mijn verbinding kiezen (waar ik dus strand) ik kan dan kiezen uit mijn verbinding die ik gebruik (de lan verbinding) en de verbinding die ik gebruik wanneer ik rechtreeks naar de moden toega (de wanadooverbinding) (wanadoo is mijn provider) ... als ik dan kies voor de lan verbinding krijg ik te horen dat het wordt afgeraden, kies ik voor wanadoo moet ik verbinding maken met wanadoo, wat niet lukt aangezien ik via de router ga. Ik kán dan wel verder, maar heb geen idee wat ik dan moet doen, omdat ik de andere pc niet in de 'problemen' wil brengen. wanneer ik jouw optie doe, kom ik dus bij het scherm waar ik namen voor mijn pc moet opgeven en op een gegeven moment wordt er verbinding gemaakt met de andere pc .. dat lukt (?) en ik moet kiezen uit 4 opties ... netwerkdiskette maken, bestaande diskette gebruiken, cd-rom en doorgaan met netwerkverbining maken ... ik weet dan niet wat ik moet kiezen ... de eerste 3 lijken mij geen optie, ,aar de 4e lijkt mij iets waarmee ik de andere pc in 'gevaar' kan brengen .. iets wat ik absoluut niet wil ... (bedrijfspc ...) .. ga ik dan toch verder kan ik kiezen voor voltooien, de andere, en wat er met de andere pc gebeurt weet ik niet, aangezien ik niet voor voltooien heb gekozen. mvrgr.[/quote:c02ba5bbc3] je kan het gewoon op mijn manier doen en dan kies voor de onderste (dit is veilig. het betekent eigenlijk dat je het op die andere pc zelf doet en daar geen diskette of wat dan ook voor nodig hebt.
Link naar reactie
[quote:d48140ac91="pcguy"]bij de andere pc niet doen. wel vaag. uhm ik zal er nog over nadenken en het aan een maat voorleggen oke?[/quote:d48140ac91] Ik heb het ook geprobeert zonder de router ertussen. Rechtreeks naar de modem, en ook dan krijg ik de melding dat ik geen verbinding heb. Heeft dit iets met proxyinstellingen te maken oid? ik hoor het wel,
Link naar reactie
[url=http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/HijackThis.exe]download[/url] hijackthis en sla hem op in een [b:a8df09737b]eigen[/b:a8df09737b] map en dus [b:a8df09737b]NIET[/b:a8df09737b] in je temp files of op je bureaublad. run hijackthis en sla de log op. kopieer en plak de inhoud van de log in je volgende post (doe maar hier dan staat alles van dit probleem bij elkaar)
Link naar reactie
[quote:b20474c1a5="pcguy"][url=http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/HijackThis.exe]download[/url] hijackthis en sla hem op in een [b:b20474c1a5]eigen[/b:b20474c1a5] map en dus [b:b20474c1a5]NIET[/b:b20474c1a5] in je temp files of op je bureaublad. run hijackthis en sla de log op. kopieer en plak de inhoud van de log in je volgende post (doe maar hier dan staat alles van dit probleem bij elkaar)[/quote:b20474c1a5] [quote:b20474c1a5]Logfile of HijackThis v1.97.7 Scan saved at 23:12:18, on 25-6-2004 Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe C:\WINDOWS\SYSTEM32\ZONELABS\vsmon.exe C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe C:\Program Files\Kazaa Lite K++\Kazaa.kpp C:\WINDOWS\Mixer.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM32\ZONELABS\minilog.exe C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe C:\Documents and Settings\Spaans\Mijn documenten\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.planet.nl/ R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [KAZAA] "C:\Program Files\Kazaa Lite K++\kpp.exe" "C:\Program Files\Kazaa Lite K++\Kazaa.kpp" /SYSTRAY O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000 O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll O16 - DPF: Win32 Classes - O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab O16 - DPF: {917623D1-D8E5-11D2-BE8B-00104B06BDE3} (CamImage Class) - http://cam3.telecity-2.trueserver.nl/activex/AxisCamControl.cab O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab [/quote:b20474c1a5] mvgr.
Link naar reactie
[url=http://faq.tweakers.net/wos/WinsockXPFix.exe]download[/url] dit programma en run het, klik op fix hij zou nu je winsock (is een soort stukje windows die met het i net te maken heeft) moeten herstellen als die kapot is. als die idd kapot is kan dit misschien de oorzaak zijn maar het kan zijn dat je winsock goed is. probeer het maar uit met dat proggiej
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...