Ga naar inhoud

Mailbom -> alles in een keer verwijderen


Aanbevolen berichten

met pocomail kun je alleen headers downen, zodat de belasting nie te groot is en zo gelijk alles van de server kan verwijderen ... ik d8 zelfs dat je die headers niet eens hoeft te downen om alles van de server af te krijgen, maar dat zou je eigenlijk aan brigitte moeten vragen .. das de grote pocomail meesteres 8)
Link naar reactie
Was dit éénmalig, of gaat dit al maar door? In het laatste geval kun je ook met gewone pop3-mail via Outlook Express, als de afzender tenminste met naam of e-mail adres bekend is, of als het onderwerp steeds hetzelfde is, deze met berichtregels blokkeren. D.w.z. dat die berichten meteen zonder downloaden van de server worden verwijderd. Je ziet dan zelfs die headers niet meer. Zelf hou ik zolangzamerhand heel wat bagger tegen. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:12a4ae3555="J. de Boer"]Was dit éénmalig, of gaat dit al maar door? In het laatste geval kun je ook met gewone pop3-mail via Outlook Express, als de afzender tenminste met naam of e-mail adres bekend is, of als het onderwerp steeds hetzelfde is, deze met berichtregels blokkeren. D.w.z. dat die berichten meteen zonder downloaden van de server worden verwijderd. Je ziet dan zelfs die headers niet meer. Zelf hou ik zolangzamerhand heel wat bagger tegen. Jan de Boer[/quote:12a4ae3555] maar als er virussen van verschillende e-mail adressen worden verstuurd is het handig om eerst je mail te checken alvorens het binnen te halen
Link naar reactie
[quote:609720795b="antrix"][quote:609720795b="J. de Boer"]Was dit éénmalig, of gaat dit al maar door? In het laatste geval kun je ook met gewone pop3-mail via Outlook Express, als de afzender tenminste met naam of e-mail adres bekend is, of als het onderwerp steeds hetzelfde is, deze met berichtregels blokkeren. D.w.z. dat die berichten meteen zonder downloaden van de server worden verwijderd. Je ziet dan zelfs die headers niet meer. Zelf hou ik zolangzamerhand heel wat bagger tegen. Jan de Boer[/quote:609720795b] maar als er virussen van verschillende e-mail adressen worden verstuurd is het handig om eerst je mail te checken alvorens het binnen te halen[/quote:609720795b]Helaas kan dat alleen met de virusscan op de provider. Voor je eigen virusscanner moet je ze eerst binnenhalen om ze te checken. Doet hij bij mij overigens tot nu toe uitstekend, en hij maakt ze ook onmiddellijk onschadelijk. Maar als je ze meteen op grond van onderwerp, afzender of medegeadresseerden van de server kan verwijderen, dan overbrug je die actie, en hoef je dus verder niet te checken, want ze worden meteen vóór het downloaden al vernietigd, inclusief eventueel virus. Ik heb op deze manier al enkele tientallen adressen en onderwerpen ingesteld waarvan de mail bij mij hoegenaamd niet binnenkomt. En deze troep bevatte, voor dat ik ze had geblokkeerd, juist de meeste virussen. Een antispamprogramma doet het zelfde, met dit verschil dat het je voor een deel dat werk uit handen neemt. Verder heeft het nog wat meer mogelijkheden, zoals b.v. ook in de berichttekst kunnen kijken voor je ze download (zoals bij webmail). En dat kun je helaas met de berichtregels in Outlook Express niet. Jan de Boer
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:3ae025bfe3="s7eph4n"]Enige tijd geleden heb ik dit topic geopend, ik krijg ze nu regelmatig. diverse getallen en cijfers @jemoederiseenhoer.com mailwasher geprobeerd.. niet egt fijn ensow...[/quote:3ae025bfe3]Heb al eerder op deze mogelijkheid gewezen, daarom nogmaals: "Is er enig herhalingspatroon? B.v. dat gedeelte achter de @ ? Zo ja, met de simpele berichtregel "Als de regel Van bepaalde personen bevat" gecombineerd met de actie "Van de server verwijderen" is dit eenvoudig op te lossen. Van die afzender, althans met die tekst heb je daarna nooit meer last. De enige andere optie is naar mijn idee, wat Gerben ook al voorstelt, proberen de werkelijke afzender te achterhalen, en hem/haar aanklagen bij de provider. Maar als dat onmogelijk blijkt, is filteren op welke manier dan ook het enige wat over blijft. Jan de Boer
Link naar reactie
In dit geval weet ik wie het is... Maar zijn IP heb ik helaas niet meer.. is wel een vast IP. Maar zijn 2 personen... van de eerste heb ik m nu ook niet meer. helaas, hoewel ik bij de eerste planet heb gemaild. de 2e heb ik niets meer van, dan kan ik helaas niets bewijzen. Volgende keer laat ik deze oppakken. Het klinkt misschien L*llig...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...