Ga naar inhoud

Software voor wifi hotspot


Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat je wel gecontroleerd toegang wil geven anders kunnen mensen ook misbruik maken van jouw verbinding. Waarom doe je geen MACfiltering?? Personen die via jouw AP willen moeten dat dan aanvragen bij jou en jij voert vervolgens hun MACadres in. Afhankelijk van de logmogelijkheden van je ap kan je kijken wat mogelijk....
Link naar reactie
OK ik zal wat aanvullende informatie geven. De WAP staat in een cafe-restaurant, en ik wil gewoon dat klanten in en om de zaak gewoon gratis kunnen internetten, dus geen gedoe met MAC adressen invoeren en WEP keys instellen. Wat ik wel wil is een soort inlog scherm en een eventuele in te stellen tijdslimiet, om misbruik te voorkomen. Ik heb op internet wel allerlei dure WIFI en HOTSPOT manager-pakketten gezien met facturatiemogelijkheden e.d., maar ik zoek gewoon een simpel goedkoop/gratis pakketje. Iemand een idee?
Link naar reactie
Dan zal je een proxyservertje moeten installeren die dat regelt. Maar hoe zie je dit praktisch voor je? Moeten de mensen een accountnaam aanvragen als ze binnenkomen???? Dan moet je steeds accounts aanmaken.....Maak je 1 account aan??? Dan heeft het weinig nut meer....Hoe zie je dit voor je?
Link naar reactie
Misschien komt dit in de buurt van wat je zoekt..... Je zou [url=http://home.comcast.net/~jay.deboer/airsnare/]AirSnare[/url] eens kunnen proberen. Een klein, gratis programma die het netwerkverkeer scant op MAC-adressen en daar een log van bijhoudt. Je kunt ook berichten sturen naar aangesloten pc´s. ps. Waar staat dat cafe? Amsterdam zeker. :cry:
Link naar reactie
Nou, AirSnare werkt heel leuk, maar het is toch niet wat ik zoek. Ik kan nu de hele dag achter mijn scherm gaan kijken wie er inlogt op het wireless netwerk, en diegene dan een berichtje sturen, maar dat was ik eigenlijk nietvan plan. :-? Ik zoek eigenlijk een programma die dat automatisch doet. Iemand een idee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...