Ga naar inhoud

[@home] Snelheids verhogingen per 1 juli!


Aanbevolen berichten

Ik heb via [url=http://www.tweakers.net/nieuws/32570]tweakers.net[/url] en [url=http://www.troublesathome.nl/index.php?section=nieuws&page=item&id=469]Troubles @ Home[/url] vernomen dat de snelheden aardig worden verhoogd van het breedband en basis pakket. Tweakers bron: http://www.tweakers.net/nieuws/32570 Troubles @ Home bron: http://www.troublesathome.nl/index.php?section=nieuws&page=item&id=469 [quote:e8aa6b9144]Snelheidsverhogingen per 1 juli resp. 1 augustus 23-05-2004; @Home heeft ons laten weten goed nieuws te hebben voor haar klanten. Vanaf 1 juli, resp. 1 augustus kunnen Breedband en Basis klanten met een hogere snelheid over het internet surfen. Ook voor Budget-klanten staat er een verhoging op stapel, alleen zal men daar nog iets meer geduld voor moeten hebben. Op 1 juli gaat @Home-Breedband naar 4000 kbit/sec. downstream en 512 kbit/sec. upstream. Op 1 augustus volgt @Home-Basis met verhogingen naar 768 kbit/sec. downstream en 128 kbit/sec. upstream. Per genoemde data zullen de snelheidsprofielen worden aangepast. Dat wil echter nog niet zeggen dat iedereen vanaf dat moment ook gelijk in de spitsuren de hogere snelheden kan behalen. @Home denkt ongeveer 4 weken nodig te hebben de nodige netwerkuitbreidingen te realiseren. De snelheden van Budget-klanten zullen tezijnertijd ook opgewaardeerd worden, maar hier kan @Home nog geen termijn voor aangeven. Dit is mede afhankelijk van wat de nieuwe profielen van Breedband en Basis aan netwerkverkeer gaan genereren. Breedband Down: 320 kbyte/sec. Up: 32 kbyte/sec. --> [b:e8aa6b9144]Down: 500 kbyte/sec. Up: 64 kbyte/sec. 1 juli [/b:e8aa6b9144] Basis Down: 39 kbyte/sec. Up: 8 kbyte/sec. -->[b:e8aa6b9144] Down: 96 kbyte/sec. Up: 16 kbyte/sec. 1 augustus [/b:e8aa6b9144] Verhoging afhankelijk van netwerkprestaties na invoering bovenstaande wijzigingen Product Alert Alle abonnees ontvangen vanaf maandagochtend een product alert om hen op de hoogte te stellen van de voorgenomen snelheidsverhogingen. De maandelijkse abonnementskosten zullen overigens niet verhoogd worden. Modemswaps Omdat in een aantal plaatsen de COM21 platforms te vol zitten om daar direct de hogere snelheden te kunnen behalen zullen een flink aantal abonnees gemigreerd worden naar het Docsis platform. De betreffende abonnees krijgen van @Home bericht over de procedure voor het omwisselen van het kabelmodem. [/quote:e8aa6b9144] Eindelijk eens goed nieuws van @home, nu hopen dat het netwerk stabiel blijft. De snelheden zijn straks wel lekker voor €47,95, ook vind ik het mooi dat we niet extra bij hoeven te betalen voor de extra upload, zoals eerst werd vermeld bij de voorgaande uploadverhoging.
Link naar reactie
[quote:bb184003de="gerben"]Ik moet het nog zien. We zouden nu ook 32 kB/s upload moeten hebben, maar ik kom niet boven de 25. En over het algemeen is het niet meer dan 13. Dus. Veel beloven en weinig geven, doet de dwazen in vreugde leven. ;)[/quote:bb184003de]Ik heb wel netjes 31KB/s, constant. Misschien je netwerk beter aanleggen, firewall anders instellen, router ombouwen....
Link naar reactie
ik haal ook gewoon 30/32 kb/s theoretische maximum haal je toch niet door alle overheads, is idem bij adsl, daar verhogen ze het nu heel iets zodat ze de snelheden halen waarmee ze nu adverteren. Heb je een Com21 modem, daar hebben sommigen problemen mee, dus nog steeds trage upload. Ik heb eerlijk gezegd er wel vertrouwen in, als het toch niet ging werken dan zou @home het niet doen. Ook om klachten te voorkomen van een hele hoop mensen die die snelheid dan niet zouden halen.
Link naar reactie
Oh, mijn 'netwerk' is het probleem niet hoor. Als ik 's nachts om vijf uur ga internetten, kom ik ook wel eens op de 30. Het enige wat @home nu doet is de upload cappen op 32 kB/s. Als het netwerk echter onvoldoende capaciteit heeft, kom je daar gewoon bijna nooit aan toe. Blaming the victim only solves the problem for one side...
Link naar reactie
[quote:36b2fa955c="gerben"]Oh, mijn 'netwerk' is het probleem niet hoor. Als ik 's nachts om vijf uur ga internetten, kom ik ook wel eens op de 30. Het enige wat @home nu doet is de upload cappen op 32 kB/s. Als het netwerk echter onvoldoende capaciteit heeft, kom je daar gewoon bijna nooit aan toe. [b:36b2fa955c]Blaming the victim only solves the problem for one side...[/quote:36b2fa955c]...so make sure that you are that one side :roll: [/b:36b2fa955c] Ik woon in een oudjesbuurt, dus geen ene kip die een computer heeft, laat staan inet heeft, laat staan kabel, laat staan voor 47euro per maand...
Link naar reactie
[quote:9c9ce0cfff="gerben"]Oh, mijn 'netwerk' is het probleem niet hoor. Als ik 's nachts om vijf uur ga internetten, kom ik ook wel eens op de 30. Het enige wat @home nu doet is de upload cappen op 32 kB/s. Als het netwerk echter onvoldoende capaciteit heeft, kom je daar gewoon bijna nooit aan toe. Blaming the victim only solves the problem for one side...[/quote:9c9ce0cfff] van die gecapte 32 kb/s moet de overhead nog af, en dan kom ik dus uit op 30-32kb/s, downoaden gaat 330/340 ofzo
Link naar reactie
[quote:7a11b4406d="NoepZor"][quote:7a11b4406d="gerben"]Oh, mijn 'netwerk' is het probleem niet hoor. Als ik 's nachts om vijf uur ga internetten, kom ik ook wel eens op de 30. Het enige wat @home nu doet is de upload cappen op 32 kB/s. Als het netwerk echter onvoldoende capaciteit heeft, kom je daar gewoon bijna nooit aan toe. Blaming the victim only solves the problem for one side...[/quote:7a11b4406d] van die gecapte 32 kb/s moet de overhead nog af, en dan kom ik dus uit op 30-32kb/s, downoaden gaat 330/340 ofzo[/quote:7a11b4406d]Ik haal vaak 480kb/s wel.. Gemiddelde ligt hier op iets van 420kb/s
Link naar reactie
In het begin haalde ik nog wel eens de 500KB/s, maar die tijden zijn over. Nu haal ik max 360KB/s . Raar is dat, bij de vorige upload verhoging (16 -> 32) zou mogelijk het netwerk te zwaar worden belast, en nu stomen we lekker door naar 64KB/s. Als ze het waar kunnen maken hoor je mij niet klagen. ;)
Link naar reactie
[quote:4d31db41f1="NoepZor"]tuurlijk wel, anders gaan de mensen massaal klagen dat het niet de gezegde snelheid haalt. :lol:[/quote:4d31db41f1] Ik verwacht geen wonderen van @home.. lag er gisteren ook al de hele dag eruit 1ste keer dat ik belde was het werkzaamheden 2de keer was het een storing, ze liegen tegenwoordig gewoon! btw de site van @HOME klopt ook al niet er staan tegenwoordig ook al geen storingen op terwijl die er wel degelijk zijn! ze moeten gewoon de prijzen eens lager maken in plaats van de snelheids verhoging, ze moeten zorgen dat die klote upload is een keer eens drastisch omhoog gaat en STABIEL, en de ping een beetje omlaag gaat. soms is het echt :cry:
Link naar reactie
Ik heb ook absoluut niet te klagen over @Home basis! Enkele keer gehad dat het modem geen verbinding had, dan de stekker eruit en een uurtje later was het weer OK. De snelheid is netjes constant; rond de 40 kb/s. Maar de up wat hoger zou geen kwaad kunnen. Zeker omdat bijvoorbeeld de internetradio wegvalt bij flink uploaden...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...