Ga naar inhoud

traag internet door lange kabel?


Aanbevolen berichten

Met een BASIC ADSL-abonnement van Tiscali kan ik bij het verwisselen van site een kopje koffie (soms twee) gaan drinken. Lijkt me niet echt de bedoeling! Nu heb ik wel een erg lange telefoonkabel (tussen de 15 en 20 meter). Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Zo niet, wat dan wel? Wie helpt me uit de brand, want zo is er geen lol aan!? Lex van de Wiel
Link naar reactie
Je snelheid wordt beperkt door de kwaliteit van het koper in de telefoon draad. De draad (van de gemeente) in de weg en naar je huis is anders dan die in je huis. Vandaar ze aanraden om de ADSL modem zo dicht mogelijk bij de plek waar de telefoon kabel het huis binnenkomt. Het kan ook zijn dat er storing optreed in je tel-draad door draden in de buurt (is onwaarschijnlijk maar mogelijk). Hoe is je computer aangesloten aan je ADSL modem? Kan het niet aan je computer liggen.? Probeer inderdaad [url]www.speedtest.nl[/url] Veel succes
Link naar reactie
goed!, nu komt het verhaal hoe DSL aan te sluiten ... onafhankelijk van wat voor modem je hebt zul je op je telefoonlijn een splitter moeten plaatsen. je kan 2 dingen doen: je zet de splitter waar de telefoon je huis in komt (ISRA punt) en trekt een kabel naar je pc, of je trekt een kabel vanaf het ISRA naar je pc en plaatst daar de splitter. In het eerste geval raad ik aan om vanaf de splitter een UTP kabel te leggen naar je modem (omdat dit een langere afstand is kun je maar beter een goede kabel gebruiken) en dan in geval je een ethernet versie hebt een UTP patch kabel vanaf de modem naar je netwerkkaart. In het tweede geval laat je over de overgebleven adres van de kabel de telefoonpoort van de splitter teruglopen naar het invoerpunt (je legt een soort lus tussen de invoer en je pc dus). Voor die lus gebruik je Quad-kabel (dit is een ronde 4 aderige kabel (rood,blauw,oranje,wit) met een aderdikte van 0,8 ). Vervolgens kun je vanaf de splitter naar de modem het standaard platte kabeltje gebruiken en als je een ethernet versie hebt een UTP patch kabel vanaf de modem naar je netwerkkaart. Flatcable is niet de kabel om te gebruiken voor langere afstanden. Quad kabel is perfect om [i:0d0215fa15]voor[/i:0d0215fa15] de splitter te gebruiken (de aders zijn identiek aan de KPN grondkabel)(nadeel: het past niet in een RJ stekker, dat zijn die doorzichtige rechthoekige stekkertjes) Utp is perfect als netwerkkabel. Wellicht dat andere oplossingen ook werken ... ik run een TD in de telecommunicatie en dus heb ik deze aansluitingen vaak bij de hand, en dit faalt nooit! greetz en suc6 Aernout
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...