Ga naar inhoud

Wanado ADSL lite, Voordelig? Of is het een instinkertje?


Aanbevolen berichten

Ik zit nu nog met een zeer langzame telefoon rekening. De kosten stijgen de pan uit. En het is ook nog eens een keer storend langzaam. Genoeg redenen om over te stappen op ADSL. Nu komen er dagelijks reclames langs van deze zeer snelle verbinding, Wanado me het meest aan. Voor slechts 19.95 een ADSL verbinding met een gratis modem, geen aansluitkosten en geen datalimit. Er zit volgens mij wel een nadeel aan, dat je alles zelf moet aansluiten. Zit er verder geen addertje onder het gras?
Link naar reactie
Aansluiten van Wanadoo ADSL kan niet veel moeilijker zijn dan van bijv. XS4ALL of Zonnet. Beiden heb ik een keer aangesloten en dat was een piece of cake, desnoods kijk je in de bijgeleverde handleiding voor dummies. :lol: Het addertje wat ik heb kunnen ontdekken is dat de abonnementsprijs geldt voor de eerste 6 maanden, daarna is het gewoon 34,95 per maand. Wil je echt voor 19 euro per maand internetten, dan moet je QuickNet nemen. Maar de snelheid is dan wel een stukkie lager: 256/256 kbit/sec. http://www.quicknet.nl
Link naar reactie
[quote:6fc31c90ec="sjouwer"]kijk wel of je een ehternet modem krijgt en geen usb met ethernet modem is het gemakkelijker om eventueel een netwerk er achter te zetten[/quote:6fc31c90ec] En een ethernet modem is vaak een stukkie stabieler omdat ie z'n eigen voeding heeft. Met een USB modem kan de verbinding wel 's wegvallen als er onvoldoende stroom via de USB-poort naar het modem gaat.
Link naar reactie
Ok, Mar is een snelheid van 256/256 wel te doen? ik bedoel het is wel een stuk lager dan een verbinden van wanado lite, en al helemaal vergeleken bij die van chello classic. Is de verbetering nog wel goed voelbaar? En is er geen andere provider die voor rond de 20 euro per maand een goede verbinding geeft zonder een datalimit e.d.?
Link naar reactie
256 kbit/sec is nog altijd 4,5 keer sneller dan 56 kbit/sec, dus reken maar dat je het merkt. Voor gewoon browsen en simpele downloads (bijv. WindowsUpdate of MP3-tjes) is 't prima. Voor het zware downloadwerk (bijv. complete films) zou je inderdaad wel moeten kijken naar een 1024 kbit/sec verbinding of sneller. Maar dat biedt niemand voor rond de 20 euro, dan zit je al gauw rond de 35-40 euro. Mocht je later toch meer uit willen geven voor meer snelheid (bij QuickNet of wie dan ook), dan kan je natuurlijk ook upgraden. Alleen aan downgraden zitten extra kosten verbonden, logisch he? :wink:
Link naar reactie
[quote:6bc8acef83="Keepitcold14"]en al helemaal vergeleken bij die van chello classic.[/quote:6bc8acef83] Dat is niet compleet vergelijkbaar natuurlijk ;) Als je in de stad zit zal je liever ADSL hebben, in het 'platteland' kabel - je kunt kabel nu toch 2 maanden ofzo gratis uitproberen, dus kijk anders of dat zn snelheid waarmaakt :)
Link naar reactie
[quote:024e3dc3ff]Geplaatst: Als je in de stad zit zal je liever ADSL hebben, in het 'platteland' kabel [/quote:024e3dc3ff] Dat snap ik niet helemaal. Op het platteland zul je misschien minder gebruikers op je kabel hebben en daardoor minder hoeven te delen. Daar staat tegenover dat nog behoorlijk grote stukken "platteland" voor de kabelaars niet interessant genoeg waren om aan te sluiten (te weinig aansluiting per kilometer). Dan heb je alleen ADSL, tenminste als de telecom bedrijven het inmiddels wel interessant hebben gevonden om de betreffende centrale om te bouwen, want die zitten met het zelfde dillema. Als ik bij mijn eigen kabelbedrijf (Kabel Westland) naar de prijs kijk en die vergelijk met mijn ADSL-abo bij Demon, kost de kabel voor een vergelijkbare snelheid aanzienlijk meer....
Link naar reactie
Dat is niet de goede vergelijking. Je betaalt daar idd meer voor, maar als je vervolgens elke maand 10 euro (in mijn vergelijking) goedkoper uit bent, is het sommetje beter te vergelijken. Dan blijken die aansluitkosten uiteindelijk wel mee te vallen. :wink: Overigens kwam Demon er in de laatste Computer!Totaal als één van de betere uit......
Link naar reactie
[quote:99317a4fb9="Peter Vooges"]Dat is niet de goede vergelijking. Je betaalt daar idd meer voor, maar als je vervolgens elke maand 10 euro (in mijn vergelijking) goedkoper uit bent, is het sommetje beter te vergelijken. Dan blijken die aansluitkosten uiteindelijk wel mee te vallen. :wink: Overigens kwam Demon er in de laatste Computer!Totaal als één van de betere uit......[/quote:99317a4fb9] Bij Quicknet is 512/256 slechts 4,55 euro duurder dan Demon. Dus dat betekent dat je na 38,5 maanden (=3,2 jaar) pas goedkoper uit bent met Demon ... overigens ervan uitgaande dat je die 175 euro investering verdisconteert tegen 0% (maar op een spaarrekening bij een turkse bank krijg je al gauw 3,5% cumulatieve rente op jaarbasis) ... :lol:
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Bij Demon ben je natuurlijk niet verplicht dat modem à €100,- af te nemen. Misschien dat je ergens een tweedehands dingetje op de kop kan tikken. Daarnaast; 512 vs. 256: die hogere snelheid werkt verslavend kan ik je vertellen... Ik heb zelf een Demon DSL Express abo en destijds idd dat modem aangeschaft. Achteraf had ik beter meteen een (wireless) modem router aan kunnen schaffen; maar 1 doosje in je meterkast, geen kabels en meteen een hardwarematige firewall. Nu heb ik dus achter dat modem een losse wireless router staan.
Link naar reactie
[quote:a10018b0fe="Hmmmike"]Ik zou er zelf niet voor kiezen om naar Wanadoo te gaan. Heb er zelf i.i.g. erg slechte ervaringen mee. Zit nu bij Planet en dat bevalt mij een stuk beter. Maar zo zullen er ook wel mensen zijn die met Planet mindere ervaringen hebben... :-? Mike[/quote:a10018b0fe] Precies, daarom zit ik ook bij XS4ALL ... :lol: Maar je kan deze zomer tot 1 augustus a.s. kostenloos overstappen: http://www.xs4all.nl/adsl/actie_zomer2004.php
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...