Ga naar inhoud

[browserswitch] Welke? advies graag


Aanbevolen berichten

Ik ben m'n IE6 een beetje beu! Dus wil ik over op een andere standaardbrowser maar welke? Ik gebruikte altijd Opera maar ben daar weer vanaf omdat ik die reclame banner nogal storend vond en niet tevreden genoeg was om die banner weg te betalen. Wat is op dit moment de snelste, lichtste en easiest to use browser? Graag wat ervaringen en argumenten. (ook over het naast elkaar gebruiken van verschillende browsers)
Link naar reactie
Ik gebruik Mozilla FireFox naast IE (IE vooral voor de pagina's die geen rekening houden met alternatieve browsers), werkt heel goed. FireFox is een lichtgewicht browser. Toch is ie ook uit te breiden door middel van Extensions. Wat ik vooral handig vind zijn de tabs. Dan hoef je maar 1 venster open te hebben waarin je verschillende sites kan besurfen...
Link naar reactie
[quote:d6fdfb5b05=".:ToBee:."]Ik ben m'n IE6 een beetje beu! ... Wat is op dit moment de snelste, lichtste en easiest to use browser?[/quote:d6fdfb5b05]Ik schipper zelf tussen FireFox en Opera (bekijk dit bij elke nieuwe versie), maar heb sinds dit weekend (definitief?) voor Opera gekozen (dankzij versie 7.5). Belangrijkste punt voor mij is toch wel dat Opera continu innoveert (en Mozilla dit vervolgens kopieert) en alles logischer in elkaar zit en aan te passen is. Van Mozilla gebruikte ik de mail-applicatie (blijf bij Outlook) en de Composer niet (waarom dit in een browser zit???), dus FireFox(=Mozilla zonder de 'troep' ;)) werd het voor mij. Ik gebruikte FireFox en als een pagina niet goed werd weergeven (wat zelden gebeurt), dan klik ik met mijn rechtermuis-knop en kies 'view in IE' (is een extension die te downloaden is) en IE opent zich met de huidige pagina. Als Opera nou ook zoiets had, dan was ik helemaal tevreden... :cry: [quote:d6fdfb5b05=".:ToBee:."]Dus wil ik over op een andere standaardbrowser maar welke? Ik gebruikte altijd Opera maar ben daar weer vanaf omdat ik die reclame banner nogal storend vond en niet tevreden genoeg was om die banner weg te betalen.[/quote:d6fdfb5b05]Probeer dan [url=http://my.opera.com/forums/showthread.php?threadid=47230&highlight=7.5]Opera 7.5[/url]! Dit is de versie die mij overhaalde (en niet 7.23 die op hun frontpage staat). 7.5 is een preview 3 release en is zeer stabiel! En de banner is gereduceerd in formaat (nu statusbalk format!!!). Om een goed idee te krijgen van de vele verborgen functies van Opera is het handig om deze [url=http://tntluoma.com/opera/lover/7/]30days-tutorial[/url] te doorlopen. Na afloop van deze tutorial besef je pas hoe karig andere browsers zijn. [quote:d6fdfb5b05=".:ToBee:."]Graag wat ervaringen en argumenten. (ook over het naast elkaar gebruiken van verschillende browsers)[/quote:d6fdfb5b05][url=http://www.sitepoint.com/forums/showthread.php?t=159723]155 reacties genoeg voor je? ;)[/url] -Rémy
Link naar reactie
Ik houd het nog ff bij Opera, ik word gedwongen de kiezen tussen a) geintregeerde mailclient+tabbladen en b)GPG/PGP support :/ Naja, voor Opera verwacht ik binnenkort ook GPG/PGP dus houd ik het bij Opera... Banners heb ik geen last van.. mijn school heeft een schoollicentie gekocht, dan kunnen ook alle leerlingen van Opera gebruik maken (ik blij :))
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...