Ga naar inhoud

inbelverbinding komt steeds op ondanks kabel aansluiting


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een laptop met modem en een netwerkkaart nu heb ik via een router mijn chello aansluiting ook op de laptop aangesloten als ik mijn laptop aanzet en daarna pas de UTP kabel erin zet doet chello het prima als ik de UTP kabel erin zet en daarna pas computer aanzet krijg ik elke keer dat ik wil internetten het inbelscherm van mijn modem. Omdat ik de laptop zowel thuis als op mijn werk gebruik (waar een gewone telefoonaansluiting IS) wil ik de modem inbelverbinding behouden. Weet iemand hoe ik dit probleem kan omzeilen ? Laptop: AMD900, WinXP Home, E-Tech router RTVP03 Hans
Link naar reactie
Het probleem is dat in het tabblad verbindingen alleen mijn modemverbinding staat. Als ik dit aanklik staat er: 'kiezen zodra er geen netwerkverbinding is'. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat zodra ik de netwerkkabel aansluit op de laptop, ik kan internetten via de kabel. Maar als ik dit doe dan krijg ik dus het inbelscherm van mijn modem. Dus de laptop gaat niet meteen naar de kabelverbinding toe maar probeert eerst de modemverbinding. Een mogelijk oplossing zou zijn de modemverbinding te deleten maar dan kan ik niet meer via de telefoon internetten als dat nodig is. Is er een of andere instelling ergens zodat de laptop zodra de UTP kabel is aangesloten deze herkent en meteen internet ? Het vreemde is dat ik af en toe (als ik op het inbelscherm van de modem op annuleren druk) wel kan internetten via de kabel maar af en toe komt toch dit inbelscherm weer op. Hans
Link naar reactie
[quote:2a84fb76f9="vraag30"]Het probleem is dat in het tabblad verbindingen alleen mijn modemverbinding staat. Als ik dit aanklik staat er: 'kiezen zodra er geen netwerkverbinding is'. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat zodra ik de netwerkkabel aansluit op de laptop, ik kan internetten via de kabel. Maar als ik dit doe dan krijg ik dus het inbelscherm van mijn modem. Dus de laptop gaat niet meteen naar de kabelverbinding toe maar probeert eerst de modemverbinding. [/quote:2a84fb76f9] Da's logisch omdat de laptop 'denkt' dat hij de inbelverbinding nog moet gaan gebruiken omdat deze is ingesteld bij het opstarten [quote:2a84fb76f9="vraag30"] Een mogelijk oplossing zou zijn de modemverbinding te deleten maar dan kan ik niet meer via de telefoon internetten als dat nodig is. Is er een of andere instelling ergens zodat de laptop zodra de UTP kabel is aangesloten deze herkent en meteen internet ? [/quote:2a84fb76f9] Je zou dit kunnen doen: in IE: extra>internet opties tabblad verbindingen. selecteer het modem. en dan het keuzerondje 'nooit een verbinding kiezen' aanvinken. Dan is de situatie zo dat wanneer je de UTP kabel erin stopt dat hij automatisch via de kabel internetten gaat. Nu is het probleem echter dat je, als je wilt inbellen, dat steeds handmatig moet doen door weer naar de internetopties te gaan en die als standaard verbinding kiezen. Conclusie is toch dat wanneer je 'anders' dus ipv via moden via de kabel, dat je dat handmatig in moet stellen.... [quote:2a84fb76f9="vraag30"] Het vreemde is dat ik af en toe (als ik op het inbelscherm van de modem op annuleren druk) wel kan internetten via de kabel maar af en toe komt toch dit inbelscherm weer op. Hans[/quote:2a84fb76f9] dat is op te lossen door bovenstaande te doen: in IE: extra>internet opties tabblad verbindingen. selecteer het modem. en dan het keuzerondje 'nooit een verbinding kiezen' aanvinken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...