Ga naar inhoud

Chello classic en/of UPC doen vreemd


Aanbevolen berichten

Het lijkt erop, dat ik sedert herdenochtend de geneugten mag proeven van een al eerder aangekondigde toename van mijn internetverbinding via de kabel, Chello. Tot op heden merk ik dat alleen bij de upload: ongeveer 30 kbps, was ongeveer 14 kbps. Maar het probleem ligt iets anders sedert vanmorgen. De pagina waarmee ik altijd opende was spontaan veranderd in about blank. Internet werkte verder wel. De mail werkte niet, althans inkomende mail, verzenden lukte wel. Na enig zoeken bleek in mijn account de vermelding voor uitgaande email een toeviging te hebben staan van Norton antivirus. Ook mij accountnaam had een toevoeging. Na deze te hebben gecorrigeerd werkte alles weer naar wens. Echter vanmiddag na de PC uitgeschakeld te hebben gehad en ha het opstarten weer een about blank bij het internetten. Bij internetopties startpagina weer teruggezet. Verder geen problemen gehad. Maar vanavond viel mij op, dat aan mijn lijst favorieten opeens de verwijzing links is toegevoegd. Deze verwijderd, maar na opnieuw internet opstarten staat die er weer. Wie heeft hier een verklaring voor en is er een mogelijke relatie tussen de door mij opgedane ervaringen en de snelheidsaanpassing van UPC/Chello?
Link naar reactie
Ik ben er bijna 100% zeker van dat beide gebeurtenissengeheel los van elkaar staan. Lijkt toch een beetje op spyware..... - Probeer eens met behulp van de zoekfunctie (datum/tijd) na te gaan wat er zoal gewijzigd is - Bestudeer de mogelijkheid om handmatig eventueel gevonden "rommel" van schijf en register te verwijderen - Kijk of het de moeite loont 't systeem een herstelpunt terug te zetten - Laat er een spyware detectie op los b.v. ad aware Ton
Link naar reactie
Ton, bedankt voor je reakties en tips. Had al anti spyware gedraaid. Vandaag startte alles probleemloos op, ook de mail. Vanmorgen bij kennissen geweest, die ook op Chello zitten, waar echter naar het schijnt, de snelheid nog niet is opgevoerd. Op één van hun computers ook een about blank scherm en een gemuteerde mailaccount, met een vreemde gebruikersnaam en en een afwijkend emailadres van de gebruiker. Aldaar anti spyware gedraaid en een boel opgeruimd. Het wordt wel wat vreemd. Zowel bij de kennis als bij mij draaien een firewall. Maar we blijven alert. :wink:
Link naar reactie
Spyware hou je niet buiten met een up-to-date viruscanner en een goed geconfigureerde firewall. Om spyware te bestrijden heb je speciale tooltjes nodig. Veel narigheid kan je voorkomen met behulp van [url=http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html]SpywareBlaster[/url]. Het is freeware en werkt preventief. Probeer het. Wel regelmatig updaten.
Link naar reactie
M@rc ik heb jouw advies gedownload, ik probeer het. En Rick, troost je, kennissen van mij, die 1 straat verder wonen zijn met hetzelfde abo ook niet opgehoogd. Ik merk het trouwens alleen aan de upload, de download zonder ophoging heb ik al eens sneller gehad. Staat trouwens net op teletekst 101 een bericht over spam-verbod. Hoe actueel kun je zijn.
Link naar reactie
Ik blijf er (eveneens) bij dat 't een afzonderlijke gebeurtenis is en niets met Chello heeft te maken. 't Meest aannemelijke is toch spyware! Overigens: van een door de provider "opgevoerde" snelheid profiteer je pas na een modem reset...!! M.a.w.: zolang je je modem niet reset blijf je op de "oude" snelheid zitten... Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...