Ga naar inhoud

Overstappen van tel naar breedband welke moet ik kiezen?!


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over de vele aanbiedingen van adsl en chello. Ik wou graag overstappen van tel naar kabel of adsl, ik heb nu planet en zit vaak al per maand op zo'n kosten van 20 euro. Ik zie zo veel reclames langskomen met gratis aansluiting enz. Maar welke is nu echt het best en voordeligst. En wat houd een datalimit precies in? Snelheid maakt mij niet zo veel uit, Ik zoek gewoon een goede breedband verbinding voor een redelijke prijs...
Link naar reactie
Moeilijk te zeggen want het veranderd vaak. Een datalimiet houd in dat je niet meer dan een bepaalde hoeveelheid data mag gebruiken.Dat mag wel maar dan moet je extra bijbetalen. Sommige lite abbos hebben een limiet van 750 mb.Dat is wel er weinig! Als je vaak surft kom je daar alleen al aan door te surfen.Moet je dus niks downloaden want dan zit je er zo overheen. Ik gebruik zelf du meter, een progje om dataverbruik in de gaten te houden.Als je zelf een uur of 8 online zit, wat chatten en surfen zit je zo aan de 30-35 mb. Maal 30 is dus al ruim boven de 750 mb. Maar het bij te betalen bedrag voor meer verbruikte data mag nooit boven eeb bepaald bedrag uit komen.Bij tiscali, wat ik heb, is dat 18 euro. Overigens heb ik een basis abbo, met een limiet van 20 gig.Haal ik nooit 8)
Link naar reactie
[quote:65c156ef91="Zjodri"]Wij hebben ook een datalimiet van 1 gb, maar daar zijn we nog nooit overheen geweest terwijl we toch best wel veel downloaden dus dat je er zo overheen zit ben ik het niet helemaal mee eens[/quote:65c156ef91] 1 gb is niks. Een flinke demo is tegenwoordig al 500 mb.Een film 750. 1 ding weet ik zeker.Met een datalimiet van 1 gb kun je nooit veel downloaden.
Link naar reactie
Ik ben ook van inbel naar ADSL gegaan, en mijn uitgangspunt was zo voordelig mogelijk, maar zonder datalimiet. Ik ben uitgekomen op een Demon DSL express abonnement. Kost 19,95 per maand, je hebt unlimited e-mail adressen en het voornaamste: geen data limiet. Je hoeft dus niet op een CD-tje meer of minder te kijken. Niet dat ik makkelijk over bv 2GB per maand zou gaan, maar het is gewoon prettig dat je niet op de hoeveelheid data per maand hoeft te kijken. Voor deze prijs heb je trouwens 512kbps downstream en 256kbps upstream, wat in vrijwel alle gevallen ruim voldoende is. Enige nadeel is dat de instapkosten bij Demon wat hoger liggen dan bij andere aanbieders; een door demon ondersteund modem kost €100, - en ten tijde van mijn abonnementsaanvraag aan het begin van dit jaar rekenden ze €75,- aansluitkosten. Wanneer je echter van plan bent om langer dan een jaar lid te blijven, dan verdient zich dat met het voordelige maand tarief snel terug.
Link naar reactie
Ik zit bij de no-nonsense provider XS4ALL. Altijd goede verbinding (de enige paar keer dat ie eruit lag was KPN aan de lijn aan het rommelen) en deskundige helpdesk, zowel telefonisch als via e-mail altijd snel antwoord (ook onlangs bevestigd door de Consumentenbond). Het abonnement: ADSL Lite kost 39,95 per maand, daarvoor krijg je 1024/320 Kbit/sec snelheid. Naar mijn weten geen instapkosten. Wel gratis virus- en spamfiltertjes. Pas op voor tijdelijke aanbiedingen! XS4ALL lijkt duurder dan andere providers, maar je krijgt voor die paar euro meer er wel hoge kwaliteit voor terug. Datalimiet: geen, XS4ALL hanteert de zgn. Fair Use Policy, ik zit zelf dankzij BitTorrent gemiddeld op 70GB per maand, maar nog nooit door XS4ALL erop aangesproken dat ik het rustiger aan zou moeten doen. Bij XS4ALL krijg je trouwens nu een ethernetmodem cadeau, daar heb je een stuk meer aan dan een flut USB-modempje dat je bij de meeste andere providers krijgt. Met een ethernetmodempje ben je nl. wel voorbereid op hogere snelheden in de toekomst. ADSL vs. kabel: Ik zou ADSL nemen, heb vroeger ook kabel (Wanadoo cable) gehad en vond de snelheid nou niet echt constant. Zit 'm overigens ook een beetje in de techniek, kabel is nl. i.t.t. ADSL wel afhankelijk van de 'drukte', bijv. wanneer er veel mensen in je gebied zwaar zitten te downloaden daalt je bandbreedte. Ik had met kabel ook vaak dat de verbinding eruit lag. En we kennen ook allemaal de verhalen over Chello :lol: http://www.xs4all.nl/adsl/index.php
Link naar reactie
Planet.nl is best wel goed, voor de prijs, want bij alle andere aanbiedingen is de prijs tijdelijk, hogeaansluitkosten, datalimiet of iets anders weer een nadeel... :lol: Ook heeft planet uitstekende service, en bij chello "vergeten" ze nogal vaak wat... :P Een kennis van mij ging verhuizen en had goed van te voren bij Chello gevraagd of zijn adsl omgeschakeld zou worden, nou zat hij in het nwe huis en had hij geen adsl... :x Hij belde met de helpdesk van Chello, en het anwoord: "Ohh sorry, zijn we vergeten..." :-? :lol: :lol: :lol: En dat zal niet het enige zijn dat fout gaat bij Chello... Bij planet.nl zal het vast ookwel eens voorkomen dat iets foutgaat, maar zij "vergeten" nix... :wink:
Link naar reactie
De algemene lijn uit bovenstaand berichten is wel, dat je niet voor een dubbeltje op de 1e rang kunt zitten. Kwaliteitsproviders (XS4ALL, Demon e.d.) lijken duur, maar zijn dat door de bijkomende voordelen, zoals gratis helpdesk, F.U.P. niet echt duuder. Als ik momenteel de prijzen vergelijk, komt Demon DSL Express, met 512/256 voor 19,95 en geen datalimiet, er als één van de betere aanbiedingen uit. Bovendien ook een heel goed spamfilter en de mogelijkheid om een eigen fax-nummer te krijgen, waarbij faxen als email bijlage binnen komen. Als ik dan bij anderen kijk wat je voor hetzelfde bedrag krijg, kan dat hier niet aan tippen. De aanbiedingen (14,95€) gelden over het algemeen bovendien maar voor de 1e drie maanden, waarna je ook 19,95 € gaat betalen, maar er minder voor krijgt. Als je maar heel af en toe wat op internet doet, maar wel met ADSL snelheid wilt werken op die momenten, is Zonnet met gratis ADSL een optie. Alleen betalen voor de tikken en wel een email adres erbij.
Link naar reactie
wow! Demon.. Die kende ik nog niet is inderdaad aantrekkelijk. Maar...wel 143 euro totaal kosten aan modem en aansluiting he... ik ben druk aan het zoeken en vergelijken online, om er een beetje wegwijs in te worden heb ik een schema gemaakt. zie www.djeduardo.nl/adsl.doc Mischien handig ook voor anderen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...