Ga naar inhoud

[Discussie] Misbruik van onwetendheid


Aanbevolen berichten

Heb niet heel veel te melden, maar ik kreeg vanmiddag een mailtje (geen spam overigens, ik krijg ervoor betaald dat soort mails te lezen - maar daar gaat dit topic niet over) over http://www.virusexpert.nl Kijk en verbaas je. 80 eurocent per MINUUT om (hoogstwaarschijnlijk) over een site te dwalen met zoveel mogelijk plaatjes en dergelijke. Ik vind dat hier misbruik van onwetendheid wordt gemaakt, er zijn (in het nederlands!) zeker 2 gratis sites die ditzelfde doen... Wat vinden jullie, en wat kan er (volgens jullie) aan gedaan worden?
Link naar reactie
Dit is inderdaad een zeer verdachte site. En wat te denken van het volgende: [b:9fd2c4011f] Om te voorkomen dat u vergeet de verbinding af te sluiten na gebruik is de maximum inlogtijd op 8 uur ingesteld. Personen onder de 16 jaar dienen toestemming aan hun ouders te vragen![/b:9fd2c4011f] en dat voor 80 cent per minuut........48 euro per uur..... Ik denk overigens niet dat je dit soort sites uit kunt bannen. Ook denk ik niet dat het (in dit geval strafbaar) is. Er is namelijk duidelijk te zien dat je een dialer gaat installeren op je computer, en de prijs staat er bij. Wat niet wegneemt, dat dit soort misleidende sites een groot risico vormen voor argeloze of misschien onervaren surfers. Waarschuwen tegen dit soort praktijken lijkt me zeer zeker nuttig.
Link naar reactie
Zulk soort sites zouden verboden moeten worden. Ik ken er hier ZAT in de buurt, die zo dom/argeloos/onwetend/nieuwsgierig zijn om die dialer te installeren, en zo ettelijke pleurootjes aan die mensen weg te geven (bij max. van 8 uur hebben ze E 384 verdient) Dit noem ik dus nou pure misbruik van onwetendheid. 'k Zal morgen trouwens op school ff proberen of het lukt :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...