Ga naar inhoud

PestPatrol


anoniem

Aanbevolen berichten

Vraag mezelf af waarom er zo vaak bij problemen omtrent spyware wordt gesproken over freeware zoals b.v ad ware (die ik overigens ook gebruik), maar http://www.pestpatrol.com eigenlijk zelden wordt genoemd. Ik heb er eigenlijk alleen maar een kijkje genomen, maar is het niet zo dat je hier een online scan kan uitvoeren en is het ook niet zo dat deze jongens ook freeware ter beschikking stellen? Vraag: hoe is jullie ervaring met de tooltjes van deze site? (freeware en online scan) Groet, Ton
Link naar reactie
Heb de online scan ook eens geprobeerd, nadeel is dat hij alleen maar scant en dat je voor het verwijderen of de betaalde versie moet nemen of zelf handmatig moet gaan verwijderen. Mijn voorkeur blijft dus uitgaan naar Spybot:S&D, dat scant en verwijderd en is gratis. Overigens hebben ze bij Pestpatrol wel een leuke spyware-encyclopedie: [url]http://pestpatrol.com/Search/SearchPestInfo.asp[/url]
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Dat ie meer vindt is geen garantie dat ie ook beter is. Pestpatrol begint ook te piepen bij volkomen legitieme software, zoals bijvoorbeeld VNC. Ik vind PP persoonlijk nogal paranoide. Niettemin wel een van de betere commerciele antispyware. De beste is waarschijnlijk Spysweeper. Maar geen van alle bieden ze 100% veiligheid. Veelal zul je zelf toch nog opruimwerk moeten verrichten mbv. hijackthis, en eigen research. En dan kun je waarschijnlijk net zo goed met freeware werken.
Link naar reactie
Correct Gerben...: Ik gebruik eigenlijk uitsluitend Ad-aware en dat bevalt goed. Vlg. mij laten de meeste "cleaners" wel wat achter. Ik beschouw 't als een handig hulpje en niet meer dan dat, meestal komt 't erop neer dat ik ook handmatig wat acties moet verrichten.... Vervelender is dat dit soort ellende meer-en-meer voorkomt. Ik ben benieuwd of ik "computeren" anno 2008 ook nog leuk zal vinden.... :( Ton
Link naar reactie
Ik denk dat het roer bij Microsoft gewoon drastisch om moet. Het hele idee van installatie van software en browser extensies in MSIE is eigenlijk waanzin, en een nachtmerrie qua beveiliging. De volgende versie van MSIE (SP2) biedt al wat meer mogelijkheden qua beveiliging. Maar ik denk dat ze er niet aan ontkomen, dit hele idee te laten varen.
Link naar reactie
Ik hoop dat ik je goed begrijp: Zelf heb ik 't altijd een redelijk belachelijk idee gevonden om een pagina tekst met wat plaatjes "op te moeten halen" (downloaden) om te bekijken. Misschien dat 't wat minder mogelijkheden biedt, maar dit moet toch anders kunnen. De teksten die op een BBS (bestaan ze nog?) stonden hoefde je toch ok niet op te halen, maar bekeek je "op afstand".... Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...