Ga naar inhoud

emule pc slurpt bandbreedte weg


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit op de ftp van uni. twente een mappack van battlefield te downloaden (pc1) om me snelheid te testen, zit op 330kb. Start ik emule op (op een andere pc, pc2), zakt me snelheid via ftp naar ongeveer 150kb/sec, terwijl emule (via du meter gemeten) een download heeft van ongeveer 10kb/sec. Om even situatie te schetsen: Kabelmodem --> Edimax router --> Edimax 16pts switch --> Pc1 + Pc2 op switch. Voor de rest is het netwerk leeg op het moment.
Link naar reactie
[quote:8bd1823a9c="De Geest Van Oirlo"]Ik zit op de ftp van uni. twente een mappack van battlefield te downloaden (pc1) om me snelheid te testen, zit op 330kb. Start ik emule op (op een andere pc, pc2), zakt me snelheid via ftp naar ongeveer 150kb/sec, terwijl emule (via du meter gemeten) een download heeft van ongeveer 10kb/sec. Om even situatie te schetsen: Kabelmodem --> Edimax router --> Edimax 16pts switch --> Pc1 + Pc2 op switch. Voor de rest is het netwerk leeg op het moment.[/quote:8bd1823a9c] Dat is de rede dat ik emule niet gebruik! :evil: Emule sucks all the bandwith! weg met dat k**#!@!#$%^&!!! progg.! gewoon soulseek nemen, met bittorent en newsgroups! :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
[quote:3a81d2f142="PS"]Hoezo slurpt emule alle bandbreedte weg? je kan zowel de upload als download snelheid instellen. Maar als je daar het maximum van je verbinding invult, dan is het logisch dat hij alles gebruikt.[/quote:3a81d2f142] zelfs als je 40 kb.s slurpt t nog alles leeg dus wat je ook instlt hiij gebruikt al je bandbreede! dus klachten van je provider, en je ken niet internettten gewoon op ze hollands een kut programma
Link naar reactie
[quote:b385abd1d2="sjoerd@dell"]ik gebruik hier overnet en heb daarvoor emule gehad. Het slurpt idd je upload weg met maar een simpel programmaatje als netlimiter wat mijn voorganger al zei zet ik er fijn een limiet op van 2kb/s upload waardoor alles perfect blijft werken maar je wel lekker kan downloaden:)[/quote:b385abd1d2] dit is niet de bedoeling (en btw zijn er geen werkende voor zover bekent, alleen programmas die het getalletje anders laten zien maar toch gewoon uploaden). Over het slurpen. Allemaal even logisch blijven nadenken. Een download kost ook upload. Als je bijvoorbeeld kabel hebt en je laat emule 15/16 kbps uploaden dan heb je slechts 1 kbps over om je download op te bouwen en zul je dus nooit sneller meer kunnen downloaden dan 40 kbps. Oplossing: zet een limiet van 4/5 kbps op de upload. Emule is ook geen programma om snel ff iets te downloaden, kwaliteit boven snelheid bij dit netwerk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...