Ga naar inhoud

Internet doet het niet meer...


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben helemaal radeloos, want mijn internet doet het niet, ik ik heb absoluut geen idee meer waar het aan ligt. De situatie: Mijn Internet deed het altijd. Ik heb een router met hieraan 2 computers. IP router: 192.168.1.1 - IP computer1: 192.168.1.2 - IP computer2: 192.168.1.4. Nadat ik een nieuwe netwerk kaart had geinstalleerd was de IP van computer2 ineens .4, daarvoor altijd .3. Van de ene op de andere dag had ik met computer 2 geen verbinding meer. Het gewone netwerk voor bestanden uitwisselen doet het nog wel gewoon. Ik heb geen firewall. Wat ik allemaal al heb geprobeerd: -Router gereset -nieuwe kabel -nieuwe netwerkkaart -IP handmatig ingevoerd -netwerkkaart opnieuw geinstalleerd -Kabel van computer2 in de aansluiting van computer1 (had geen effect) Iemand nog enig idee waar het aan zou kunnen liggen? PLEASE HELP ME!!!
Link naar reactie
Je moet het IP adres van PC 2 eventjes weer terug veranderen naar (Wel op PC 2. Niet op PC 1!): 192.168.1.3 Dat kun je doen door dit te volgen: 1. Start -->Conguratiescherm 2. Netwerk- en internet- verbindingen --> Netwerkverbindingen 3. Klik op dat ding van de verbinding en dan Eigenschappen 4. Neem dan Internet Protocol (TCP\IP) uit het lijstje. En klik dan op Eigenschappen. 5. En dan weer het goede IP adres invoeren. Eventjes pc rebooten en kijk of ie het doet.
Link naar reactie
Als alle IP adressen al automatisch worden toegewezen, moet je ze natuurlijk niet handmatig in gaan vullen. Hoe staat je router ingesteld? Gewoon op factory defaults? Of heb je iets veranderd? Dat je IP adres destijds van .3 naar .4 veranderde is wel te verklaren; Als je automatisch een IP adres uitgedeelt krijgt, dan heeft dat IP adres maar een bepaalde geldigheidsduur (lease time). Afhankelijk van de instellingen in je router wordt dat verlengt - of wanneer een PC langere tijd afgekoppeld is - weer vrijgegeven. Waarschijnlijk 'dacht' je router dus dat .3 nog steeds gereserveerd was en deelt daarom .4 uit aan "de nieuwe PC op het netwerk". Mijn advies: Stel PC 2 weer in op 'Autmatisch een IP adres krijgen' (oftewel DHCP) en check de instellingen van je router. Het blijft idd wel vreemd dat het van de ene op de andre dag niet werkt. Maar goed; 'Welcome to the magical world of computing...' 8)
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...