Ga naar inhoud

essent breedband: 2652kbit/s of 312kb/s


anoniem

Aanbevolen berichten

2652 kbits / 8 = theoretisch 331 kilobyte per seconde, aangezien je onderweg nog wat verliest kom je op die 300 kilobyte die je noemt. Overstappen op 312 kilobit /8 = 39 kilobyte per seconde, dus met weer een kleine 10% verlies komt je download op maximaal 35 kilobyte. Dan ga je dus terug naar 12% van je huidige maximale snelheid. Dit is altijd een beetje verwarrend, abonnementen worden in kilobits vermeld en je downloads in kilobytes (1killobyte=8 kilobits). Leuke marketingtruc :wink:
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik vind essent breedband ca 47 euro nu te duur. Zoek eigenlijk ook naar iets anders waarbij ik continu op internet kan zonder dat mijn telefoonlijn daardoor het niet meer doet. Er schijnen goekopere aanbiedingen te zijn van breedband via adsl oid?? Maar ja dan heb ik waarschijnlijk weer een ander modem nodig. Wie kan mij hierin adviseren? Jan
Link naar reactie
Tja, voor € 47,95 krijg je geen ADSL die dezelfde downloadsnelheid heeft als @Home, volgens mij. Die 300 Kbytes/sec. kun je nog wel wat verhogen. Kijk maar eens op speedguide.net. Daar vindt je een paar goede tweaks, ook voor Windows XP, die bijv. je "receive window" groter maken. Ik gebruik het programmaatje [u:1653f76f88]TCP/IP Optimizer[/u:1653f76f88], te vinden onder "Broadband--broadband tools". Ik heb zelf nu 2 1/2 jaar @Home en downloaden gaat goed. Afhankelijk van "de andere kant", staat daar een snelle server, dan komt het bij mij binnen met 400 tot 500 Kbytes/sec. Een voorbeeldje: update van Logitech mouseware: 5MB in 11- 13 seconden. Downloads van 1MB bij speedtest.nl zitten bij mij op zo'n 350-400 Kbytes/sec. Op deze site kun je ook goed zien welke provider welke snelheid bied voor welke prijs. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...