Ga naar inhoud

internet wordt steeds onderbroken


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb na veel moeite mijn oude alcatel usb adsl modem op mijn nieuwe compu aan de praat gekregen met nieuwe driver en win xp nu krijg ik steeds op internet en msn (zo om het kwartier ongeveer) een melding dat internet wordt afgesloten en compu opnieuw wordt gestart er komen dan na elkaar 2 schermen met meldingen scherm 1: In generic host process for win 32 services is een fout opgetreden en moet worden afgesloten als u met iets bezig bent kunnen de gegevens die u aan het bewerken was verloren zijn gegaan scherm2: het systeem wordt afgesloten sla al het werk op en meld u af niet opgeslagen wijzigingen gaan verloren het systeem wordt door NT authority\system...... windows moet opnieuw starten omdat de remote procedure call (RPC) service onverwacht is gestopt het systeem wordt dan afgesloten en weer opgestart wie weet een oplossing? bedankt alvast van arie speijker
Link naar reactie
[quote:e92f2926fd="0296284"]ik heb het virus gescand met panda quick remover en er werd gemeld dat het virus verwijderd was ook nog een scan op andere virussen uitgevoerd helaas het virus W32.Blaster.F.Worm blijft toch aanwezig in C:\Windows\System32\enbiei.exe :cry: dus wat nu???? groeten van arie speijker[/quote:e92f2926fd] Heb je de noodzakelijke updates voor windows ook opgehaald (punt 5 in de link van ben)? Als dat niet gebeurd is heb je blaster weer terug, praktisch op het moment dat je internet opgaat!
Link naar reactie
Koppel je pc fysiek los van het internet. Block volgende poorten met je firewall: tcp 4444 udp 69 tcp 135 Maak connectie met het internet, download de removaltool (link zie hieronder), verwijder het virus, haal de Microsoft patch binnen. Geen firewall, zo kan het ook: PC fysiek loskoppelen van het internet: start - uitvoeren - tik in: services.msc Klik met de rechtermuisknop op de volgende service: Remote Procedure Call (RPC). Ga naar het tabblad systeemherstel en zet bij de eerste, tweede en alle volgende fouten dat de service opnieuw moet opstarten. Klik op toepassen en ok. Ga naar Windows taakbeheer via CTRL + ALT + DEL. Selecteer het tabblad processen en stop het proces MSBLAST.EXE Sluit taakbeheer. Maak connectie met het internet en download de removaltool: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe Verwijder het virus. Download de Patch van Microsoft en installeer hem: http://support.microsoft.com/?kbid=823980#WinXP Update je virusscanner. Als alles in orde is zet je service Remote Procedure Call (RPC) terug naar zijn oorspronkelijke instellingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...