Ga naar inhoud

hoe kun je zien welke poorten openstaan?


anoniem

Aanbevolen berichten

Die poorten zijn al toegekend aan services, dat gaat dus automatisch. E-mail gebruikt poort 25 bijv. (SMTP). Zodra je je e-mail gebruikt gaat die poort open. Maar als je je Firewall die poort laak blokkeren, kan je ook geen e-mailen versturen. Ik snap het probleem niet zo. :roll: Heb je de test al gedaan? Zo ja, wat kwam daar uitrollen? Hier een overicht van welke services, poorten allemaal gebruik maken: http://www.iana.org/assignments/port-numbers
Link naar reactie
Een service moet je installeren. Als je een FTP-server wilt hebben, zul je die apart moeten installeren. Zodra je dat gedaan hebt, heb je dus een service draaien op de poort die jij hebt opgegeven tijdens de setup van je FTP-server (standaard is dit poort 21). Let op: Windows installeert standaard ook al enkele services, zoals NetBIOS op poort 139. Dit zorgt ervoor dat je via het netwerk, gedeelde mappen en bestanden kan benaderen. Als je nu geen enkele firewall gebruikt die poort 139 blokkeert, en je hebt deze service aan staan (is standaard dus zo), dan kan heel het internet op jouw PC meekijken. Dit wil je dus niet. Het is dus altijd raadzaam om ervoor te zorgen dat inkomend verkeer op poorten waar je geen inkomend verkeer op wil hebben, te blokkeren door middel van een firewall.
Link naar reactie
bedankt voor jullie reacties ik heb de poortscan uitgevoerd en er is niets vreemds aan de hand de registertips hebben geholpen alleen misschien weten jullie hoe ik via het register in de 'configuratiescherm' map komen? ik heb daar namelijk een oude mcafee link staan die ik maar niet kan verwijderen :S nogmaals bedankt :) groetjes, tom
Link naar reactie
'k Heb de test ook uitgevoerd en kreeg twee meldingen: [b:520233d32a]Poort 139 blijkt niet te bestaan. Een of meerdere poorten opereren in Full Stealth mode. That's very cool, staat er bij. :o NetBios kan geen verbinding maken met deze computer. Dit is zeer ongebruikelijk voor een Windows networking based PC[/b:520233d32a] Moet ik me zorgen maken over deze meldingen of moet ik er juist blij mee zijn? Groeten Rob
Link naar reactie
[quote:04053566e3="#robkeb#"]'k Heb de test ook uitgevoerd en kreeg twee meldingen: [b:04053566e3]Poort 139 blijkt niet te bestaan. Een of meerdere poorten opereren in Full Stealth mode. That's very cool, staat er bij. :o NetBios kan geen verbinding maken met deze computer. Dit is zeer ongebruikelijk voor een Windows networking based PC[/b:04053566e3] Moet ik me zorgen maken over deze meldingen of moet ik er juist blij mee zijn? [/quote:04053566e3] Van die tweede melding weet ik het niet, maar die eerste is een melding die zeker niet fout kan zijn. Volgens mij heb je gewoon een goede firewall.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...