anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Delen Geplaatst: 7 februari 2004 Een goede vriend van mij - in Duitsland - kan bijna alle sites op internet bezoeken, maar een enkele niet: www.adac.de (de duitse ANWB) en www.piko.de (modeltreinen). Ik zelf heb geen enkele moeite met deze sites. Ik heb hem al aangeraden de instellingen van Internet Explorer voor privacy en beveiliging eens geheel omlaag te schroeven, maar dat hielp niet. Er is niets op zijn systeem geïnstalleerd dat cookies of popupvensters tegen kan houden. (Ik heb het systeem zelf voor hem geïnstalleerd.) Overigens heeft hij het probleem óók met Netscape en Opera. Rara wat kan het probleem zijn?? Alvast bedankt voor de hulp, Kees Schelling Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2004 ik had een soortgelijk probleem, veroorzaakt door instellingen van zonealarm. op het zonelabsforum is overigens zeer interessante info te halen! http://forums.zonelabs.com/zonelabs/board/message?board.id=gen&message.id=9334 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2004 Bedankt Derk, maar die vriend maakt geen gebruik van ZoneAlarm, dus daar kan het in dit geval niet aan liggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2004 misschien een andere firewall die hetzelfde doet ... nl info blocken van de pc naar de server toe, die die server absoluut wil zien ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2004 Nee, er zit beslist geen enkele firewall op dat systeem. Vreemd genoeg kan nu na een paar weken de site van de Adac opeens wel weer bereikt worden, maar die van Piko nog steeds niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2004 - er hoort op iedere pc een firewall..... - gisteren een soortgelijk probleem bij de hand gehad: bleek dat zonealarm onzorgvuldig was gedeïnstalleerd en een oudere versie van vsmon (van zonealarm) nog steeds actief was. - is die pc schoon voor wat betreft virus, spyware en adware? - levert een poging om bijv piko te benaderen een andere pagina op, een vreemde vermelding in de adresbalk, of een foutmelding waar we wat mee zouden kunnen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2004 - PC is zou schoon moeten zijn (nieuw geïnstalleerd) - Geen vreemde meldingen waar wat mee aan te vangen valt en levert ook geen andere pagina's op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2004 [quote="Kees Schelling"]- PC is zou schoon moeten zijn (nieuw geïnstalleerd)[/quote] 2x meegemaakt op schone pc: binnen 2 minuten blastertje actief. vertrouw dus niet geheel op ´schone installatie´, en doe toch maar een scan met virus-, spyware- en adwarebestrijdingssoftware . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2004 Derk, Je hebt natuurlijk helemaal gelijk - ik was ook eigenlijk al van plan om als ik binnenkort weer eens in Duitsland ben e.e.a. na te lopen. Groeten, Kees Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen