Ga naar inhoud

ADSL modem / router ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Na een lange strijd zal onze telefooncentrale volgend jaar eindelijk adsl geschikt worden gemaakt. Ik zit nu echter met een vraag over de benodigde hardware. Volgens mij kun je met 1 pc een zogenaamd ADSL modem gebruiken, maar als je thuis een netwerkje draait...dan kun je volgens mij ook een zoganaamd "ADSL-Router" nemen ipv een modem. Dit lijkt mij veel beter, want dan heb je gelijk een modem, firewall, switch en dhcp ineen ! Echter ik hoor van de meeste mensen nu dat je ten alle tijde een adsl-modem nodig bent ? Maar een adsl-router functioneerd toch al als een adsl modem ?
Link naar reactie
Als je een standaard pakket neemt van een adsl aanbieder, krijg je een modem en een splitter en nog wat dingen. Als je een netwerkje aan wilt leggen, moet je inderdaad een router hebben. Maar de modem blijf je nodig hebben. Je splitst als het ware de verbinding die uit de modem komt. Er zijn aanbieders waarbij je bij het bestellen meteen kan kiezen voor een modem met ingebouwde router. Als je dit doet, heb je eigenlijk maar een kastje i.p.v. twee dus. Als je dit na het bestellen van adsl doet, moet je dus nog een klein kastje kopen, de router dus.
Link naar reactie
Bedankt voor de snelle reactie... Het is dus wel mogelijk om alles in een kastje te hebben, maar hoe wordt dit dan aangeduid ? Is de 3com 3C857-ME die als ADSL-router wordt verkocht daarvoor geschikt ? Op zich is het dus ook geen ramp dat je een gewoon adsl modem neemt en die aansluit op je router nietwaar ? Ik wil voorkomen dat ik een pc dag en nacht aan moet laten staan, verder wil ik graag af van mijn statische ip's, zodat ik zonder moeite zo mijn laptop of een vreemde pc in het netwerk kan hangen.
Link naar reactie
Oei...ik zie net op de 3com site o.a. het volgende staan :[code:1:276ce53d65]Supports DSL modems requiring PPTP on WAN ports [/code:1:276ce53d65] Deze ur ->l http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=features&pathtype=purchase&sku=3C857-US Hieruit concludeer ik dus dat ADSL-Routers gewone routers zij die ten alle tijde toch een ADSL modem nodig zijn ?
Link naar reactie
Ik weet niet of die modem/router een alles in een kastje is. Dat zou je even moeten opzoeken op die site van het merk. Vaak staan er op de sites van de adsl aanbieders foto's/afbeeldingen van de modem/router. Vaak zie je het hieraan, of er staat een uitleg bij. Het is zeker geen ramp om 2 losse kastjes te hebben zeg maar. Ik heb het hier ook, en het werkt goed. Als er iemand komt met een pc (met netwerkkaart uiteraard) kan deze met een UTP stekkertje zo in het netwerk worden geprikt, en internet doet het meteen als je hem opstart.
Link naar reactie
Tja, dan vindt ik het toch wel misleidend dat deze gewone routers met "ADSL-Router" worden aangeduid...het zijn gewone routers nietwaar ? Zo proberen ze iets mee te liften op de term ADSL... Maar goed, het is geen ramp, gewoon twee kastjes. Eentje in de meterkast en eentje bij de computers. Wat voor combinatie modem en router gebruik jij dan Badeend ?
Link naar reactie
[quote:b4abcc41e5="bvvelde"]Tja, dan vindt ik het toch wel misleidend dat deze gewone routers met "ADSL-Router" worden aangeduid...het zijn gewone routers nietwaar ?[/quote:b4abcc41e5] Er zijn meerdere typen routers. De meest gebruikte methoden zijn PPPoE en PPPoA. De eerste wordt gebruikt in routers voor kabelinternet en de tweede in routers voor ADSL-verbindingen. Aangezien kabel en ADSL twee verschillende technieken zijn, wordt op routers aangegeven voor welke techniek hij geschikt is.
Link naar reactie
Ik heb zelf ADSL van hccnet met een ethernet modem. Ik gebruik de Speedtouch 510 (i) V4 [img:f5dfa11543]http://www.speedtouch.nl/producten/images/3ec18624lc.gif[/img:f5dfa11543] Dit is een ADSL Modem/Router heel geschikt voor netwerkje thuis. De SpeedTouch 510 als beste getest in de PCM! (nr 2 2003) meer info [url]www.speedtouch.com[/url] Specificaties: - Breedband Internet voor meerdere PC’s - Tot 8 Mbps downstream en 832 kbps upstream - Probleemloos installeren: - Wordt aangesloten op PC of Hub/Switch - Plug and Play - Installatie Wizard - Software upgradable - Ondersteund PPPoA, PPPoE and LAN functionaliteiten - Werkt onafhankelijk van het besturingsysteem - Annex B - Functioneerd op ANSI, G.dmt, G.lite en G.hs - Ondersteuning VPN passthrough - Bridging, IP routing, NAPT, DHCP, DNS, Embedded Firewall Dit is vast wel genoeg informatie. Veel succes er mee Greetzz
Link naar reactie
k heb het topic ff snel doorgelezen en kom tot het volgende. Er is hier nogal wat verwarring over de typen kastjes voor het delen van internet via adsl. ff kort hoe het dan precies zit. je hebt gewone adsl routers die geen modemfuncite hebben waar je dan ethernetmodem aan kan koppelen. op zo'n router zit dan een WAN-poort waar je het adsl signaal in kan drukken. je hebt dan ook nog een zogenaamd multi-pc modem zoals dat door kpn wordt genoemd. Dit is een modem met 4 netwerkaansluitingen waar je dan je pc's op kunt gooien. dus dat is het verschil tussen een multi-pc modem en een adsl router. k hoop dat het zo duidelijk is anders hoor ik het wel. [edit]er is dus ook nog verschil tussen een ethernet modem en multi-pc modem. een ethernet modem heeft maar 1 netwerkaansluiting en een multi-pc modem dus 4[/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...