Ga naar inhoud

Hoe kan ik interent-toegang blokkeren?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil op een specifieke pc alle internetverkeer blokkeren. Middels een wachtwoord wil ik dan wel de mogelijkheid hebben om op internet te kunnen komen. Het moet in ieder geval zo zijn dat de pc opstart zonder internet-verbinding. Ik vraag me af of dit op de een of andere manier mogelijk is met zonealarm? Of is daar eventueel een beter programma voor? Gr. W.Tulp
Link naar reactie
Nee Gerben, zodra de PC opnieuw opstart zal hij weer een IP adres krijgen. Bovendien kan er zo niet ingelogd worden mbv een password. Omdat internet toegang via het netwerk is geregeld, is dit niet zo eenvoudig. Een extra gebruiker aanmaken en die geen toegang geven tot het gebruik van IE is nog de simpelste oplossing. Zodra je dan aanlogt als de huidige gebruiker heb je weer internet.
Link naar reactie
Sommige routers hebben de mogelijkheid om op IP adres niveau of op MAC adres niveau bepaalde PC's volgens een schema wel of niet op internet te laten. Ik weet oa dat E-tech, en Netgear zoiets hebben. Zelf heb ik [url=http://www.netgear.com/products/prod_details.asp?prodID=174&view=hm] deze [/url] die wat mogelijkheden heeft op dat gebied. Is dat een mogelijkheid misschien? Succes
Link naar reactie
[quote:63310bac31="Yoyo"]Sommige routers hebben de mogelijkheid om op IP adres niveau of op MAC adres niveau bepaalde PC's volgens een schema wel of niet op internet te laten. Ik weet oa dat E-tech, en Netgear zoiets hebben. Zelf heb ik [url=http://www.netgear.com/products/prod_details.asp?prodID=174&view=hm] deze [/url] die wat mogelijkheden heeft op dat gebied. Is dat een mogelijkheid misschien? Succes[/quote:63310bac31] Eens : je moet in de Advanced settings van je router kijken. Dat gedeelte waar je poorten etc kan opgeven . Bij Etech RTBR03 (de goedkoopste) heet dat Advance applications. Je kan dan zelfs per URL uitschakelen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...