anoniem Geplaatst: 13 december 2003 Delen Geplaatst: 13 december 2003 Hallo, Ik wil op een specifieke pc alle internetverkeer blokkeren. Middels een wachtwoord wil ik dan wel de mogelijkheid hebben om op internet te kunnen komen. Het moet in ieder geval zo zijn dat de pc opstart zonder internet-verbinding. Ik vraag me af of dit op de een of andere manier mogelijk is met zonealarm? Of is daar eventueel een beter programma voor? Gr. W.Tulp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2003 Een beetje weinig informatie: Welk besturingssysteem? Meerdere gebruikers op die PC (apart inloggen)? Op welke manier komt de verbinding tot stand? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2003 Hallo, Bedankt voor de snelle reactie. De antwoorden: - mijn besturingssysteem is windows xp - op deze pc logt 1 persoon in - de pc maakt draadloos verbinding via een router naar een kabelnetwerk Gr. W.Tulp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2003 Op de prompt: ipconfig /release Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 Nee Gerben, zodra de PC opnieuw opstart zal hij weer een IP adres krijgen. Bovendien kan er zo niet ingelogd worden mbv een password. Omdat internet toegang via het netwerk is geregeld, is dit niet zo eenvoudig. Een extra gebruiker aanmaken en die geen toegang geven tot het gebruik van IE is nog de simpelste oplossing. Zodra je dan aanlogt als de huidige gebruiker heb je weer internet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 Mogelijk heb je hier wat aan: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=108230&highlight=[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 Sommige routers hebben de mogelijkheid om op IP adres niveau of op MAC adres niveau bepaalde PC's volgens een schema wel of niet op internet te laten. Ik weet oa dat E-tech, en Netgear zoiets hebben. Zelf heb ik [url=http://www.netgear.com/products/prod_details.asp?prodID=174&view=hm] deze [/url] die wat mogelijkheden heeft op dat gebied. Is dat een mogelijkheid misschien? Succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 [quote:63310bac31="Yoyo"]Sommige routers hebben de mogelijkheid om op IP adres niveau of op MAC adres niveau bepaalde PC's volgens een schema wel of niet op internet te laten. Ik weet oa dat E-tech, en Netgear zoiets hebben. Zelf heb ik [url=http://www.netgear.com/products/prod_details.asp?prodID=174&view=hm] deze [/url] die wat mogelijkheden heeft op dat gebied. Is dat een mogelijkheid misschien? Succes[/quote:63310bac31] Eens : je moet in de Advanced settings van je router kijken. Dat gedeelte waar je poorten etc kan opgeven . Bij Etech RTBR03 (de goedkoopste) heet dat Advance applications. Je kan dan zelfs per URL uitschakelen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen