Ga naar inhoud

ADSL-modem-vraagje


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb iemand een speedtouch usb modem cadeau gedaan om te kunnen ADSL-en. De provider (DEMON) stelt de volgende eis aan het modem: "indien u zonder modem bestelt moet u zelf voor een splitter zorgen en een werkend modem die geschikt is bevonden voor het BBned netwerk." BBned netwerk????? Wat is dat? Ik heb overigens altijd goed kunnen internetten via HCCnet met het modem.....Kan deze persoon nu zonder problemen het speedtouch modem gebruiken of moet hij alsnog een ander kopen? Alvast bedankt
Link naar reactie
BBned is, net als KPN, de Netwerk-provider voor ISP's. Zoals KPN dat is voor Planet Internet, XS4ALL, HCCnet en (gedeeltelijk voor) Zon, is BBNed dat voor o.a. Demon, Cistron en TweakDSL. Het modem dat wordt uitgeleverd wordt bij HCCnet gebruikt dus ADSL-settings voor het KPN-netwerk. Ik heb ff "ge-googled" naar 'speedtouch usb BBNed' en kwam [url=http://www.wintervorst.com/wintervorst.com/speed-touch-usb.html]deze link[/url] tegen. Daarin staat beschreven hoe zo'n Alcatel USB-modem gebruikt kan worden op het netwerk van BBned. Suc6!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...