Ga naar inhoud

Adsl kabeltje in mijn hubje?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Hccnet ADSL basis paket en ben al 4 jaar heel tevreden! Ik heb een netwerkje aangelecht waarbij 1 computer het internet deelt met de andere computers. Elke keer als iemand op internet wil moet deze computer aangezet worden! Nu wil ik dus dat elke computer afzonderlijk verbinding gaat maken met adsl! Kan ik zomaar het netwerkkabeltje van de adsl modem in mijn hubje steken, zonder dat ik een probleem krijg met hccnet? Als ik dit doe moet ik dan nog ergens speciaal op letten! Of anders instellen
Link naar reactie
Nee, dit gaat niet werken. Wat jij nodig hebt is een router. Er zijn er verschillende te koop, maar als je een ethernetmodem hebt, kun je deze ook heel eenvoudig als router laten functioneren. Als je een ADSL-modem hebt ben je aangewezen op [url=http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb]deze ADSL-router van Draytek[/url], want er zijn bij mijn weten nog geen andere merken voor een USB-modem.
Link naar reactie
[quote:d8bd6e01c7="Leo S"]Het ligt ook aan het type ethernetmodem. Is het de SpeedTouch home (met 5 LEDjes aan de voorkant), of een SpeedTouch 510 (met 3 LEDjes aan de bovenkant)?[/quote:d8bd6e01c7] Hmmm, is het enige type dan niet te gebruiken om met meerdere pc's apart te kunnen inbellen? Heeft het soms te maken met de firmwareversie van de ADSLmodem? Best vreemd...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...