Ga naar inhoud

Internet via sateliet


Aanbevolen berichten

praktijk is dat je toch best last hebt van de grote afstand tussen pc en sateliet enzo ... dat resulteert in hoge pings bij games en dergelijke ... Doordat je een up neemt ( is zo wel goedkoper ) via de telefoon, kun je daarbij ook nog eens op variabele kosten ( lees:extra) rekenen ... ook al heb je geen download limiet De download snelheid ligt, d8 ik, gemiddeld rond de 1 mb afhankelijk van de gekozen abo vorm
Link naar reactie
De voordelen van satelliet zijn o.a. + Snelheid + Beschikbaarheid De nadelen - Vaste lasten (dúúúúr) - InstapKosten Verder wil je een 'onway' verbinding, dus dat je downstream via de sat loopt en je upstream via de telefooonlijn. Dat heeft als voordeel dat je grote bestanden snel kunt binnenhalen, maar je heb idd wel dubbele kosten ! Je moet inbellen (tikken) en je hebt de maandlasten van de sat.-verbinding. Verder blijven alle nadelen als telefoonlijn bezet, ping ook nog...je combineert dus eigelijk al die slechte punten voor slechts 1 voordeel. Als je de sat.-verbinding zou kunnen delen met buren zou je een iets duurder 2way abbo kunnen overwegen... Is er misschien ook in een straal van ca 5km een dorp in de buurt met breedband toegang ? Ga dan voor WiFi !
Link naar reactie
[i:b72b9716a0]Is er misschien ook in een straal van ca 5km een dorp in de buurt met breedband toegang ? Ga dan voor WiFi ![/quote][/i:b72b9716a0] Waar ik nu zit heb ik breedband via de kabel.Waar in eventueel (afhankelijk of ik snel internet kan krijgen)ga wonen is nog geen 5 km van mijn huidige woonplaats.Heb effe op internet Wifi via Google opgezocht , maar dat is volgens mij geen optie.Ik zal denk ik moeten inloggen tijdens de daltarieven, alle downloads moeten aanvinken en de telefoon verbinding verbrekenen maar wachten tot ze binnen zijn.Chatten , msn enz zal tot het minium beperkt moeten zijn , anders wordt het toch wel een dure grap. Delen met de buren , tja ik zie daar geen buren .
Link naar reactie
Als je iemand binnen de straal van 5 km bereid vind om de internetconnectie te delen is dat een veel aantrekkelijker alternatief dan satelliet hoor ! Wat je dan doet is een wifi-paket installeren en bij de goede 'buur' waarmee je het opzet neem je een breedband verbinding (kabel in jouw geval). Jullie hebben dan beide 1 AP-kastje en die worden verbonden aan het netwerk thuis. Aan het AP kastje wordt bij beiden een antenne aangesloten. De beide antenne's staan met een straalverbinding in contact met elkaar. Op deze wijze kun je de internetverbinding delen. Het is denk ik niet duurder dan de satelliet optie want : De instapkosten zijn ongeveer gelijk (misschien veel lager, hangt af van locatie) en de maandlasten zijn lager. Verder blijft je telefoon lijn vrij !
Link naar reactie
mjah maar het grootste nadeel is dan wel dat je puur afhankelijk bent van de goede trouw van die buurman ... als hij beslist van : sterf jij ff lekker ... ben je mooi de lul ... heeft ij fijn een kabeltje liggen, waar jij voor hebt betaald en al is het je beste vriend ... wat is ervoor nodig om dat ff om te draaien? bovendien als je wi fi nie goed beveiligt, doet de rest van je deurp lekker mee ... ooit gehoord van netstumbler?
Link naar reactie
[Internet delen vanaf de kabel.Moet ik dat zien zoals bij mij thuis is ?? Ik ben beneden bezig met een peer2peer progje met een upload van max 256 (standaard van de provider)De volle bandbreedte wordt gebruikt , en van boven (andere PC) wordt weer vreselijk geklaagt dat er niet valt te internetten .Als dan in jouw optie de buurman dat ook doet dan heb ik daar zeer weinig aan . Of zie ik dat verkeerd ???
Link naar reactie
[quote:996984f589="FoXiERotjEknoR"] als je wi fi nie goed beveiligt, doet de rest van je deurp lekker mee ... ooit gehoord van netstumbler?[/quote:996984f589] Dat is waar, maar je kunt wel enige 'simpele' maatregelen treffen om misbruik van je breedband verbinding moeilijker te maken. En ja, ik heb wel van netstumbler gehoord, wij zijn druk bezig om een snelle / betrouwbare oplossing te testen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...