Ga naar inhoud

Soulseek, firewalls en irritaties


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit soort onderwerpen hier mogen worden gepost, maar ik doe gewoon een poging: Sinds vandaag heb ik een adsl-aansluiting (>400kbyte/s down (speedtest.nl)) en ik ben zo blij als een kind...was zo blij als een kind, want Soulseek kan geen verbinding met de server maken, terwijl die gewoon up is. Heeft dit iest met firewalls etc te maken? Heb ik die uberhaubt? Hoe kan alsnog SoulSeeken? Mijn dank is groot. Tjeerd
Link naar reactie
hoe heb je die adsl? met een modem met een router of NAT functie erin? staat gewoon in je handleiding... Dan zit het er dik in dat je daarop porten open moet gooien om soulseek te kunnen gebruiken ... misschien zou je ff op de support moeten kijken ervan, om te zien welke ports je open moet zetten... En je weet niet of je een firewall hebt? mjah dat merk je vanzelf wel als je adsl provider je afsluit, omdat vanuit jouw ip adres spam en virussen worden verstuurd, door mensen die van jou onwetendheid gebruik maken ...
Link naar reactie
dat staat meestal gewoon in je handleiding ... Anders gewoon ff merk en type met manual erachter zoeken in google En omdat een hardwarematige fw niet je uitgaande verkeer in de gaten houdt en je dus nu ook continue ports open gaat hebben staan, is de kans niet gering dat er dus een trojan op je systeem kan komen, door 1 van je opengezette porten ... Die je dan niet op zou merken, want je houdt je uitgaande verkeer niet in de gaten ... Dus ik zou zeker gewon een gratis firewall als zone alarm oid erop gaan zetten... Is vaak ook makkelijker ivm het stealthed maken van je ports ...
Link naar reactie
In windows 98 zit in tegenstelling tot windows Xp geen firewall ingebouwd, dus dat kan het niet zijn: Ik zou gewoon met de gegevens op de site van de leverancier ([url]http://www.zyxel.nl/p650/[/url]) aan de gang gaan, er staat op [url]http://www.zyxel.nl/p650/p650script.html#reset[/url] uitgelegd hoe je de standaardinstellingen herstelt, voor het geval je het per ongeluk toch overhoop gooit. :wink:
Link naar reactie
[quote:46cd3c572d="Tjeerd_W"]Wat een toeval! Er is een nieuwe versie (149c) en laat die het nou wel doen! Toch wil ik jullie hartelijk bedanken voor jullie hulp![/quote:46cd3c572d] Klopt! Soulseek is al een tijdje bezig met het oplossen van serverproblemen: het kan dus best voorkomen dat je hem binnekort weer moet updaten. Ik meen dat er iets mis zit met de domeinnamen of zo...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...