Ga naar inhoud

Draadloos internetten


anoniem

Aanbevolen berichten

IK bezit een PC met een ADSL aansluiting en een Modem Speed Touch Home van Alcatel via een netwerkkaart, nu wil ik mij een Laptop bijkopen die uit gerust is met Wireless Lan extreem snelle draadloos internet toegang, ik wil die draadloos laten werken , wat moet ik bijzetten voor het te laten werken en wat zijn de instellingen
Link naar reactie
Dat ligt er aan wat je wilt: Als je PC aan blijft staan, kan je via die PC werken. Dan moet aan of in de PC een acces point gekoppeld worden. Je PC moet dan de internet verbinding routeren naar je laptop. Als je de PC uit wilt kunnen zetten, dan kan je dat doen door je modem te tweaken tot een echte router en die te koppelen aan een switch (of iets trager een hub). Aan de switch hang je dan je PC en het acces point voor je wireless lan tbv je laptop. Hiermee vervalt eventuele garantie voor het modem. Tweaks zijn via google wel te vinden. Zoek maar op "Alcatel speed home". Een andere oplossing is achter je modem een oude PC te zetten en die in te richten als router/firewall. Die kan je dan koppelen aan een switch. Daarop kan je dan je PC en het acces point voor je wireless lan tbv je laptop hangen. Voor instellingen: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=67726[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...