Ga naar inhoud

steeds op internet met het zelfde IP-adres


Aanbevolen berichten

Zoals ik in vorige topics al vertelde ben ik bezig om op afstand met een computer te werken door middel van PC anywhere. Beide computers zitten op internet, en dat is ook de manier van communicatie. Maar als ik het hier thuis op de isdn lijnen even uitprobeer (de andere pc staat nu nog thuis, gaat strax weg) dan lukt dus perfect, ik voer gewoon op de remote het ipadres van de host in, en klaar is kees. Maar als de host computer dan opnieuw opstart, of opnieuw op internet gaat, dan krijgt het een ander ip adres (winipcfg) en doordat het een ander ipadres krijgt kan ik er niet meer op komen met de remote. Ik kan het natuurlijk ook allemaal weer aanpassen op de remote, maar dat wil ik niet, omdat die ergens staat waar niemand slim genoeg is om te kijken wat voor ipadres ie dit keer nou weer heeft. Mijn korte vraag: Kan ik ook steeds opnieuw op internet met steeds hetzelfde ip adres? >>de computer zit nu op internet dmv een isdn modem. Straks als de computer op bestemming is, zal ik via de kabel van @home online zijn. alvast bedankt
Link naar reactie
Die vraag zul je aan je provider moeten stellen. Zij regelen de uitgifte van IP-adressen aan hun klanten. Bij een inbelaccount voor persoonlijk gebruik zit er echter nooit een vast IP-adres in. Voor bedrijven heb je wel inbelverbindingen met vaste IP-adressen, omdat zij vaak met een e-maildomein en een mailserver werken.
Link naar reactie
'K ben d'r bang voor. In ieder geval niet met die ISDN-lijn. Als je daar inbelt, dan kom je in een zogenaamde 'modem-pool' en krijg je een IP-adres naar gelang ze vrij zijn. Bij @home heb je waarschijnlijk meer kans dat het IP-adres gelijk blijft of in ieder geval veel minder frequent veranderd. Ik heb nu al 4 jaar Chello Internet en ik heb, meen ik pas 3 IP-adressen gehad. En 1-tje daarvan was omdat er problemen waren geweest op de DHCP-server (die geeft IP-adressen uit) en de database corrupt was geraakt, en 1-tje omdat ik verhuisd ben... Greetz!!
Link naar reactie
nouja, hij zit dus (straks) op @home dus we zien het wel. Ik ga nu mijn computertje op bestemming brengen, server maken in een netwerkje met nog een andere computer, en dan via afstand over het internet besturen op een paar kilometer afstand. We zullen zien of het werkt, en zoniet, dan kom ik wel weer op het forum. allemaal bedankt voor de antwoorden.
Link naar reactie
Je kan ook registreren bij DynDNS, je krijgt dan een hostnaam en op het moment van aanloggen van je pc, geeft hij zijn nieuwe ip-adres door aan de DynDNSserver, je kan hem dan altijd terugvinden op DNS-naam. www.dyndns.com. Oeps, zie dat het daar niet gratis is, wel is het gratis bij http://www.dyndns.org/services/dyndns/ (tot 5 domeinen)
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...