Ga naar inhoud

via pc-anywhere contact met computer over internet, kan dat?


Aanbevolen berichten

Hoe kan ik met pc-anywhere (of ander programma) controle krijgen over een andere computer die op internet is. Het kan niet via de telefoon, want die is er op de andere lokatie niet. De enige manier is internet. Ik kan niet vinden hoe ik het in moet stellen, en ik begin me af te vragen of het wel kan. alvast bedankt
Link naar reactie
Ja hoor, dat kan. Je moet dan een verbinding opstellen via TCP/IP, en dan kun je het IP-adres van de host-computer opgeven. Je moet er dan natuurlijk wel zorgen dat aan allebei de kanten de (software-)routers en firewalls goed geconfigureerd zijn. Greetz! P.S. Klik voor meer hulp op Help -> Help Topics...
Link naar reactie
[quote:b1cf3b9f72="Anakin"]Ja hoor, dat kan. Je moet dan een verbinding opstellen via TCP/IP, en dan kun je het IP-adres van de host-computer opgeven. Je moet er dan natuurlijk wel zorgen dat aan allebei de kanten de (software-)routers en firewalls goed geconfigureerd zijn. Greetz! P.S. Klik voor meer hulp op Help -> Help Topics...[/quote:b1cf3b9f72]Lijkt me nogal gevaarlijk. Staat je deur hiermee niet wagenwijd open voor idioten die hiet lucht van krijgen, met alle gevolgen vandien? Of valt dit mee? Jan de Boer
Link naar reactie
Heb je nog nooit Ipconfig gebruikt!? :o Als je 2 netwerkkaarten hebt, dan krijg je ook de gegevens van allebei te zien. Tevens kun je in de host opgeven dat er alleen een bepaald IP-adres mag inloggen met een bepaald (NT-)userid en wachtwoord. Tevens kun je bepaalde encryptie-methodes instellen en poorten aanpassen zodat port-scanners niets zullen tegenkomen op de standaard-poorten. Die help-functie is vrij volledig (tenminste, in de versie die ik gezien heb). Greetz!
Link naar reactie
Met IPCONFIG lees je alleen de ip adressen uit van je eigen PC. Als je via een lan contact maakt met het internet krijg je niet je IP-adres van het internet te zien maar van je lan kaart. Met het proggie MyWanIP (te donwloaden bij download.com) krijg je deze wel te zien. Naar dit IP adres kan je dan connecten. Over het algemeen veranderd dit niet echt veel, als je maar verbonden blijft. Met PCAnywhere kan je bepaalde poorten configureren om verbinding te maken over IP. Als deze poorten aangesproken worden moeten die naar je PC wijzen die je wilt overnemen. Dit toevoegen in je NAT tabel in je router of modem die je gebruikt om op het internet te komen. Ik hoop dat het verhaal duidelijk is. Groet, Stofnest
Link naar reactie
[quote:82078b3a2a="Stofnest"]Met IPCONFIG lees je alleen de ip adressen uit van je eigen PC. Als je via een lan contact maakt met het internet krijg je niet je IP-adres van het internet te zien maar van je lan kaart. Met het proggie MyWanIP (te donwloaden bij download.com) krijg je deze wel te zien. Naar dit IP adres kan je dan connecten. Over het algemeen veranderd dit niet echt veel, als je maar verbonden blijft. Met PCAnywhere kan je bepaalde poorten configureren om verbinding te maken over IP. Als deze poorten aangesproken worden moeten die naar je PC wijzen die je wilt overnemen. Dit toevoegen in je NAT tabel in je router of modem die je gebruikt om op het internet te komen. Ik hoop dat het verhaal duidelijk is. Groet, Stofnest[/quote:82078b3a2a]Mmmja, maar ook als je direct aan het modem zit, dus zonder hardware-router, moet je bij maken van de instellingen kiezen voor LAN... Kan dus voor spraakverwarring zorgen!? Ik heb kanertw niet zien zeggen dat er zo'n ding tussenzit. Ik heb dat MyWANip ff bekeken op een aantal sites, en kwam het volgende tegen:[quote:82078b3a2a]It uses remote servers to determine the Cable/DSL router s true WAN IP address, and shows that IP address in a small window.[/quote:82078b3a2a]Ben ik niet echt gecharmeerd van... Proggie dat inlogd op andermans servers om een IP-adres te achterhalen... Dan log ik liever in op m'n routertje om te kijken of er iets veranderd is. Scheelt ook weer een proces dat resources weghaalt!? Greetz!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...