Ga naar inhoud

instellingen outlook


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn computer bij onze zoon neergezet en hem opnieuw in orde gemaakt. Er zijn nu nog enkele problemen. Ik werkte altijd met Eudora en haalde mijn (zakelijke)post op bij Ision. Onze zoon werkt met Outlook Express en wil zijn post ophalen bij HCCnet. Nu wordt steeds de post opgehaald bij Ision. Waar moet ik iets wijzigen in de instellingen van OUtlook? Ik kan nog bij de oude harde schijf komen. Waar staan de bestanden en om welke bestanden gaat het van OUtlook of Outlook Express zodat die gekopieerd kunnen worden naar de nieuwe computer. Ten slotte: de computer start nu steeds automatisch op met de inbelverbinding. Wel die van HCCNET. Die kun je wel wegklikken, maar dat is lastig. Hoe haal je die automatische opstart eruit? Wie kan mij helpen? Gerda
Link naar reactie
Als je in de Internet explorer in menu Extra/Internet-opties/Verbindingen een puntje zet bij "Nooit een verbinding kiezen" moet het automatisch inbellen volgens mij achterwege blijven. De serverinstelling in Outlook Express voor HCC-net zijn: Inkomende mail pop.hccnet.nl Uitgaaande mail smtp.hccnet.nl Jan de Boer
Link naar reactie
Hoi, bedankt. Het is nu allemaal in orde. Alleen weet ik nog niet om welke bestanden het gaat. Zijn trouwens de bestanden van Outlook en Outlook Express compatibel met elkaar? Nog iets: Er staat nu op de computer bij Start 'Gerda afmelden'. Ik heb het netwerk verwijderd en nu is het afmelden verdwenen. Maar ergens op de computer staat nu natuurlijk nog steeds mijn naam. Kan die weggehaald of gewijzigd worden? Gerda
Link naar reactie
Gerda, mooi dat het allemaal weer in orde is. Jammer dat je niet vermeldt wat je hebt gedaan om het weer in orde te krijgen (en of je iets hebt gehad aan de reacties hier). Het is me niet helemaal duidelijk wat je met "de bestanden" van Outlook en Outlook Express bedoelt. Als je de mailtjes bedoelt: klik op bestand, dan exporteren-berichten (en dan hopen dat het lukt, als ik het probeer krijg ik een foutmelding) Je kunt natuurlijk ook de mailtjes naar jezelf sturen en dan vanaf de andere pc weer ophalen. Over die gebruikersnaam: kijk eens in het configuratiescherm-gebruikersacounts. Herman
Link naar reactie
Hoi Herman, Ja, ik heb de aanwijzingen van jou en van Jan opgevolgd. Daardoor werkt alles weer zoals ik wilde. Op mijn eigen computer heb ik daardoor ook weer wat in orde kunnen maken. De default instelling stond bij mij op hccnet en die wou ik dus weer op ision hebben. Doordat ik dat op de andere computer moest wijzigen, kon ik het bij mij ook. Met de bestanden van outlook bedoel ik de bestanden die bij Eudora in.mbx + toc en out.mbx + toc heten. Ik kan daardoor heel gemakkelijk een back-up maken van mijn e-mail. Ook van het adresboek in Outlook zou dat dus moeten kunnen. Ik heb zelf geen adresboek in Eudora. Kunnen er ook geen ongewenste mailtjes weggestuurd worden. Maar onze zoon gebruikt dat wel. Nog bedankt, Gerda
Link naar reactie
Gerda, vanuit Outlook/Outlook Express kun je een adresboek importeren: klik op Bestand-importeren-ander adresboek. (moet je natuurlijk wel eerst vanuit een ander programma een adreboek exporteren!) Herman ps er zijn ook virussen die hun mailtjes doorsturen naar emailadressen die ze bv in Word-documenten tegenkomen.
Link naar reactie
Ja, maareik bedoel eigenlijk of je die bestanden ook met verkenner kunt vinden. Bijvoorbeeld als je gewoon een back-up wilt maken. Die computer waarover ik het vorige keer had, heeft gisteren weer de geest gegeven. Op de harde schijf staat natuurlijk nog ergens een adresboek enz. Als ik die harde schijf aan mijn computer koppel, wil ik die bestanden eigenlijkk gewoon via verkenner kopiëren. Dat doe ik altijd wel met Eudora. Gerda
Link naar reactie
[quote:0b538f9be0="vxvk"]Ja, maareik bedoel eigenlijk of je die bestanden ook met verkenner kunt vinden. Bijvoorbeeld als je gewoon een back-up wilt maken. Die computer waarover ik het vorige keer had, heeft gisteren weer de geest gegeven. Op de harde schijf staat natuurlijk nog ergens een adresboek enz. Als ik die harde schijf aan mijn computer koppel, wil ik die bestanden eigenlijkk gewoon via verkenner kopiëren. Dat doe ik altijd wel met Eudora. Gerda[/quote:0b538f9be0]Hallo Gerda, Wat die oude bestanden betreft, in een eerdere reeks berichten is dit uitvoerig uiteengezet. Kijk maar even [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=95951&highlight=&sid=a36d1ad89b81af630dc75b173f94c7a7]hier[/url]. Je kunt die bestanden gewoon vinden door even te zoeken, *.wab voor het adressenbestand en *.dbx (bij Outlook Express) voor de e-mail berichten. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...