Ga naar inhoud

ADSL probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb ADSL via een USb-modem (768 / 128 - downl / Upl) via Planet en sinds een paar weken problemen met verbinding zoeken van sites. Ik maak gebruik van XP en mijn verbinding is geshared met mij Xbox Live!. Tevens heb ik een gratis Firewall van ZoneAlarm en mijn Virusscanner is van Norton. Wanneer ik verbinding heb met mijn provider kan ik internetten (logisch toch). Goed, wanneer ik dus van 1 site naar een nadere wil dus bv. van Yahoo.com naar Ebay.com wordt er gezegd dat de site niet te vinden is. Dus die opmerking wanneer je Internet Explorer aanklikt als je geen verbinding hebt met de provider. Heel vreemd. En wanneer dit gebeurt zie ik bij mijn icoon van ZoneAlarm de linker balk (rood) telkens volledig omhoog schieten (upload kant) en de rechter balk (groen) niet. Ik heb al geprobeert ADSL opnieuw te installeren, maar het gebeurt nog steeds. Oh ja en heb ook een andere USB poort geprobeert, maar dat maakt niets uit. Ik hoop dat iemand mij hierbij zou kunnen helpen.
Link naar reactie
Zonealarm houdt waarschijnlijk DNS-verzoeken tegen. DNS regelt het omzetten van een sitenaam die voor mensen te snappen is (bv. www.computertotaal.nl) naar een IP-adres dat op internet wordt gebruikt. Als Zonealarm die verzoeken blokkeert, kan de site niet worden gevonden. Probeer het eens zonder Zonealarm, dan weet je het zeker.
Link naar reactie
Zonealarm doe dit niet standaard, dus waarschijnlijk heb je deze optie op de een of andere manier geactiveerd. Kijk ff in de instellingen of je een dergelijke optie ziet staan en zet deze uit (heb zonealarm op m'n werk helaas niet bij de hand om ff na te zoeken). Mocht de optie helemaal niet te vinden zijn, dan kan je zonealarm altijd nog verwijderen en gelijk opnieuw installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...