Ga naar inhoud

Ping ->spelletjes en hosten


Aanbevolen berichten

Met de meeste spellen is een ping van onder de 100/150 genoeg om redelijk te kunnen spelen. Voor een webserver is het niet zo gruwelijk van belang. Tenzij je echt bestanden gaat hosten... Websites zelf zijn over het algemeen niet zo groot wat betreft data-overdracht. Heeft misschien wel meer te maken met de server waar de site op draait. Als je bijvoorbeeld net als dit forum werkt met databases en Bulletin boards, dan heb je wel een redelijk systeem nodig. Maar als het om 'kale' HTML gaat dan kan zelfs een Pentium Pro al genoeg zijn. Greetz!!
Link naar reactie
En als aanvulling: mocht je een gameserver willen draaien dan geldt een PII 400 Mhz toch wel als minimum. Teken daarbij dan aan dat je met maximaal 2 tot 4 spelers kunt spelen, lag vrij. Wil je meer spelers, dan uiteraard een snellere PC, liefst dedicated. ( dat laatste houdt in dat die PC alleen het spel host en je er zelf dus niet op speelt) E.e.a hangt natuurlijk ook sterk van de game zelf af.
Link naar reactie
[quote:5e23537458="El-Broosha"]En als aanvulling: mocht je een gameserver willen draaien dan geldt een PII 400 Mhz toch wel als minimum. Teken daarbij dan aan dat je met maximaal 2 tot 4 spelers kunt spelen, lag vrij. Wil je meer spelers, dan uiteraard een snellere PC, liefst dedicated. ( dat laatste houdt in dat die PC alleen het spel host en je er zelf dus niet op speelt) E.e.a hangt natuurlijk ook sterk van de game zelf af.[/quote:5e23537458]Laat ik hier dan ook even op aanvullen dat je natuurlijk ook moet letten op de upstream-bandbreedte. Met een upstream van 128 Kbit/s (zoals ik heb) kun je bijvoorbeeld maar 2 maten mee laten spelen op je Battlefield-server... UT2003 is daarin iets beter. Met die upstream kun je 4 spelers laten meedoen. Greetz!!
Link naar reactie
Het gaat om een wifi verbinding. De specificaties zijn 128down/64up, 256down/64up of 512downs/64up. Die upload is idd aan de lage kant... Verder zit er bij de 3 abbo's een limiet van resp. 1gb, 2gb, 5gb. Dat is niet veel ! 2gb voor de 256/64 (die ik in gedachten had) zijn 2 cd'tjes downen in de maand en verder gewoon intenetten / mailen. Een server (ftp / mail / web) kan ik dan wel vergeten....of niet ?
Link naar reactie
[quote:94fe23bd89="bvvelde"]Het gaat om een wifi verbinding. De specificaties zijn 128down/64up, 256down/64up of 512downs/64up. Die upload is idd aan de lage kant... Verder zit er bij de 3 abbo's een limiet van resp. 1gb, 2gb, 5gb. Dat is niet veel ! 2gb voor de 256/64 (die ik in gedachten had) zijn 2 cd'tjes downen in de maand en verder gewoon intenetten / mailen. Een server (ftp / mail / web) kan ik dan wel vergeten....of niet ?[/quote:94fe23bd89]Tja, dan wordt het heel erg uitkijken ja. Want op het moment dat je aan het downloaden bent, zal er ook een stukje upstream gebruikt worden om 'ontvangst-bevestigingen' te versturen voor datgene dat binnenkomt. Een Game- en web-server op 64 Kbit/s upstream waarop ook gesurft wordt en waarop een data-limiet van 2 GB zit lijkt me niet echt een goede combinatie nee... Greetz!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...