Ga naar inhoud

ISDN-gestuntel


Aanbevolen berichten

Ik ben een complete ISDN-leek, maar moet er helaas toch wat mee :-? De situatie: ISDN met Quattrovox in de kamer. Een laptop (XPhome) met een netwerkkaart en een 56K-modem. Mijn vraag: Hoe krijg ik die laptop op Internet? Kan dit via de netwerkkaart? Of moet er een speciaal ISDN-modem voor aangeschaft worden? (USB? PCMCIA?)
Link naar reactie
De modem van de laptop kan op dezelfde stekker als je analoge telefoons in het telefoonnetwerk geprikt worden. Die quattrovox koppelt namelijk analoge toestellen aan een ISDN kabel. Je krijgt 2 ISDN lijnen binnen op de NT-1 kast (kleine witte aansluitkast). Op één van de uitgangen daarvan zit een kabel die naar de Quattrovox loopt. De Quattrovox heeft vervolgens 4 poorten voor 'gewone' analoge telefoons (kleine stekker). Iedere poort op de Quattrovox kun je programmeren door middel van toetsencombinaties op een telefoon. Volgens mij kun je ook nog 1 poort specifiek voor data toewijzen, maar daar moet je de (programmeer) handleiding voor de Quattrovox op naslaan.
Link naar reactie
Bedankt voor je reaktie. Ik heb inderdaad de laptop op een van de 4 uitgangen van de quattrovox aangesloten. De laptop belt wel naar de serviceprovider, maar wordt niet toegelaten. Op een geheel analoge lijn gaat alles OK. Toch gaat er vanuit de laptop wel een signaal via de Quattrovox naar buiten. Ik kan bvb. naar mijn mobieltje bellen, en deze gaat dan gewoon over. Ergens zit dus nog een fout, maar ik weet niet welke.... Is het niet zo dat je je computer moet voorzien van software om via zo'n quattrovox in te kunnen bellen???
Link naar reactie
[quote:f1eafc7f32="Ultra"]Is het niet zo dat je je computer moet voorzien van software om via zo'n quattrovox in te kunnen bellen???[/quote:f1eafc7f32]Nee, die Quattrovox zou in principe 'transparant' moeten zijn. Maar zoals eerder gezegd; volgens mij kun je 1 poort specifiek voor data verkeer instellen. Je zou dat eens kunnen proberen. Moet je wel de handeleiding van dat ding hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...