Ga naar inhoud

Trage verbinding onder Win98


Aanbevolen berichten

Hoi, ik zit met een best vervelend probleempje namelijk: Ik heb vandaag eens geformatteerd en vanwege problemen met een spel Win98 (is dat wennen als je al zo lang XP gewent bent) eerst geinstalleerd (ik maak morgen wel een Dualboot aan met WinXP erin) en configureerd. Het probleem is dat mijn internetverbinding zo traag is wat downloaden betrefd. Sites openen zeer sloom en het downloaden van bestanden gaat niet sneller dan 15kb/s ofzo. Terwijl dat gisteren onder XP nog ruim boven de 130kb/s lag ofzo. Ik heb nog geen Windows Update uitgevoerd maar wel IExplorer 6.0 SP1 geinstalleerd en natuurlijk de verdere dingen. Wel deel ik internet met 1 andere PC via een draadloos netwerk met een router. Zit daar soms het probleem? Dat dat niet goed werkt onder 98? Of heb ik ergens een instelling fout zitten? Ik heb internet van Chello. Zou het fijn vinden als iemand mij het kan vertellen, scheelt mij weer heel wat wachttijden.
Link naar reactie
Bedankt voor die link, maar ik heb alle tweaks gedaan die er op die site stonden voor Win98 en niks heeft geholpen. Het download gaat nu echt verschrikkelijk traag. Soms met maar enkele honderden [b:2a1dbad202]bytes[/b:2a1dbad202] per seconde en vaak laden pagina's niet eens. De trage download komt overgins niet doordat er een limiet ofzo is ingesteld heb ik gemerkt want ik had zojuist een download van over de 100kb/s maar dat was dan ook maar eenmalig. :cry:
Link naar reactie
als eerste: Ik raad je aan geen speedguide.net gebruiken. Deze registery bestanden maken een RWIN(aantal bytes maximaal doorvoerbaar /p seconde) veel te hoog waardoor je retransmissions krijgt en het alleen maar langzamer kan worden. Ik zou je graag willen vragen om naar www.dslreports.com/tweaks te gaan, de test starten. Daarna de link geve van de pagina met de results. Eens kijken wat Dslreports voor jou kan betekenen ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...