Ga naar inhoud

wat voor ineternet voor studentenhuis???????????


Aanbevolen berichten

hallo, ik ben een student in tilburg. Wij willen in ons huis (breedband?) internet. We zullen met 2/3 personen hiervan gebruik maken. We willen een zo goedkoop mogelijk abonnement, maar toch ook weer wel redelijk snel. Dus heeft iemand hier een mooie site voor (om te vergelijken) of heb je zelf een goede ervaring ergens mee... m@xxer
Link naar reactie
adsl lite ?? dan heb je dus 256 / 3 zit je op 85 t.o.v. 56 van de inbel? nah tis maar wat je genoeg vind inderdaad ... op zich heb je nu ook iets snellere lites die op 384 gaan ... maar oef .... Nah ik ben dolblij dat ik niet bij jullie hoef te internetten dan ... 8) maar goed ik hoef jullie internet ook niet tebetalen :wink:
Link naar reactie
In vergelijking met die balkantelefoonlijn die we eerst hadden, ben ik hier allang blij mee Foxy :D In Rotterdam (of waar je ook vandaan komt) hebben ze misschien een flitsend netwerk, maar in het gat waar ik woon hebben we KPN na lange tijd moeten overtuigen de telefooncentrale open te stellen voor ADSL. Voorlopig is dit dus goed -> downloaden van muziek, surfen, mailen en andere kleine downloads gaat hier prima mee. En dat lijkt me voor studenten ook meer dan genoeg, of..... :wink:
Link naar reactie
[quote:59f3c0c7ca="M@XXER"]hallo, ik ben een student in tilburg. Wij willen in ons huis (breedband?) internet. We zullen met 2/3 personen hiervan gebruik maken. We willen een zo goedkoop mogelijk abonnement, maar toch ook weer wel redelijk snel. Dus heeft iemand hier een mooie site voor (om te vergelijken) of heb je zelf een goede ervaring ergens mee...[/quote:59f3c0c7ca] Daar zit toch @home op de kabel?
Link naar reactie
nah kijk ik ga uit en datis puur een aanname hoor ... dat afgezien van always on voor zelfde prijs die snelheid best meespeeld. en dat 35 euro per maand best redelijk te doen is voor 1 persoon ... uiteraard afhankelijk van wat je zelf wil maar .... ik denk dat ze dat normaal ook wel al kwijt waren en waarschijnlijk wel meer .... Dan kom je op ( voor mij het allerbelangrijkste aspect ) snelheid ... stel dat je regelmatig met 3 man tegelijk aan het pielen bent ... en je hebt de lite versie .... dan zit je zo ongeveer op de helft meer van telefoonnivo per man .... geloof me maar dat je dat amper merkt .... dus dan kom je nog uit op de"balkantelefoonlijn' daarom zeg ik ... tegenwoordig doen de meesten op kpn netwerk ipv 1 mb voor dezelfde prijs 1.5 mb ... voor ongeveer tussen de 50 en 80 euro per mnd ... Deel dat door het aantal gebruikers ... zo'n stuk of drie .... dan heb je nog steed alle voordelen van adsl ... always on .. per persoon in het slechtste geval een gewoon adsl lite je .. maar als je alleen zit in het beste geval een hele fijne snelle verbinding .... ( zal ook reglmatig gebeuren ) ... en dat dus voor het bedrag wat je normaal kwijt bent ( in je eentje ) voor een dsl lite ... juist omdat je nu met meer bent, ben ik van mening dat je daar je voordeel uit moet halen... ( datdoe je ook wel door allemaal maar een tientje te betalen en een lite te nemen) maar dan heb je geen voordeel van snelheid als je ( meestal ? ) met drie man "speelt" ... zouden ze alle drie bereid zijn om gewoon per persoon een lite te betalen (dus zo'n 30 euro per persoon ) ben je imho nog steeds niet veel kwijt per persoon, maar je hebt altijd snelheid, en soms heel erg veel snelheid .... kijk als ze met zijn drieen gebruik maken van 1 pc ( zie ik nu pas dat dat nie zo fijn is uitgelegd :oops: dan kun je natuurlijk ene gewone nemen, desnoods een lite dan ( je zit dan toch altijd alleen te internetten ) ... al zou ik dan toch voor de gewone gaan ... dus de 512 of 768 ( ligt aan je provider ) ipv de lite ... je bent toch nie zo veel kwijt met zijn drieen en na een tijdje ben je er echt blij om .... ik zie het aanmezelf ... ik ben zo'n freak met thuis een 8mb max en hierzo bij mijn ouders een 1.5 en ik zou nooitmeer minder willen ... maar in het buurthuis waar ik vrijwilliger ben heb ik zo'n lite aangelegd .... damned wat viel dat tegen .... terwijl de " telefoonkinderen" helemaal wilde werden van een gedeelde lite .... en zeker voor noodlijdende studenten zitten er meer voordelen aan een wat snellere verbinding ( veel info opzoeken bv ) Ik spaar inmiddels bakken vol geld uit aan films en muziek en software enzo ... ( uiteraard allemaal freeware, grinnik 8) ) en ik ben geen moraalridder ofzo dus via een meeltje of pb ben ik ook de beroerdste niet ... :p
Link naar reactie
M@XXER, behalve de snelheid van een bepaalde verbinding moet je ook kijken hoeveel bytes je per maand mag downloaden/uploaden. Sommige providers willen namelijk dat je bijbetaalt als je meer dan een bepaald aantal bytes download/upload. Nog iets over snelheid en over het rekensommetje 256/3. Als jullie alledrie zitten te internetten (surfen)zullen jullie er weinig van merken dat jullie met zijn drieen internetten. Immers: jullie zullen meestal niet tegelijk een nieuwe pagina ophalen (=downloaden), maar na elkaar. Als jullie alledrie tegelijk films, muziek of software willen downloaden dan geldt het sommetje wel. Herman (deel een kabel breedband verbinding) Herman
Link naar reactie
[quote:94580b7a4a="h4xX0r"]ik ben een student in tilburg. Wij willen in ons huis (breedband?) internet. We zullen met 2/3 personen hiervan gebruik maken. We willen een zo goedkoop mogelijk abonnement, maar toch ook weer wel redelijk snel. Dus heeft iemand hier een mooie site voor (om te vergelijken) of heb je zelf een goede ervaring ergens mee...[/quote:94580b7a4a] Daar zit toch @home op de kabel? Of wellicht heeft de onderwijsinstantie waar je nu studeert al een deal gesloten met één van de isp's waardoor je als student zijnde een 'goedkoop' abonnement kan afsluiten.
Link naar reactie
Om te beginnen zou ik eens kijken wat je met je internet wilt: - alleen om te surfen/chatten en mailen? Dan is ADSL Lite al goed te doen omdat je nooit allemaal tegelijk browst, zit iedereen op 256 kBit te surfen. - af en toe downloaden? Misschien toch 768/128 kBit ADSL... - de 768/128 kBit voldoet ook voor een klein webservertje/ ftp-servertje, met max. ca 100 visits per dag. - veel downloaden? toch maar 1538/256 of misschien in augustus (?)1538/512... voor gamen weet ik het niet precies, maar kabel lijkt me dan niet goed vanwege de lange ping. Ik denk dat dan een basic ADSL ook prima ermee werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...