Ga naar inhoud

Adsl usb probleempje


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een probleem met de computer van mijn schoonouders. Ze hebben een computer met win XP en een alcatel speed touch usb modem met een planet internet abb. Sinds enige tijd kunnen ze niet meer internetten. Zodra er verbinding is gemaakt en de startpagina is geopend gebeurt er niks meer. Een icoontje rechtsonderin het beeld (in de vorm van de usb modem, iets met usb diagnostics) is nu geel geworden (was altijd groen bij normale verbinding). De verbinding doet het dus nog wel, maar we kunnen niet meer surfen. Het systeem is al een keer opnieuw op de computer gezet en ik heb ook al enkele keren de internet verbinding opnieuw geinstalleerd. Weten iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Groeten, Black-Oil
Link naar reactie
Als de verbinding tot stand is gebracht, even dubbelklikken op die diagnose icoon in de systray. via de tabbladen die je dan te zien krijgt kun je zien of er data wordt ontvangen en verzonden. Probeer ook eens een ander programma via internet, bijvoorbeeld een update halen ofzo, zonder dat IE wordt geopend. Als dat wel lukt weet je in ieder geval dat de verbinding wel goed is en dat je de instellingen van IE moet uitpluizen.
Link naar reactie
Dank voor de reacties. Ik heb nog geen contact met planet gehad want meestal zit je dan een uur in de wacht en dan vertellen ze dat het niet aan hun ligt. Ik zal het nu toch maar weer eens proberen. Via de diagnose kan ik zien dat er geen bytes worden verzonden of ontvangen. ik heb nog niet geprobeerd om een update op te halen, dat zal ik vanmiddag eens proberen. Groeten
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...