Ga naar inhoud

TCP-IP werkt niet meer


Aanbevolen berichten

Na en poging om internetdeling te maken werkt mijn netwrk niet meer. Met Netbuey werkt het wel, maar TCP-IP vertikt het, de computers zien dan alleen zichzelf. Alles al een keer gewist en opnieuw geinstalleerd, werkt niet. Hosts en Lmhost verwijderd en vernieuwd, helpt niet. Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden zonder Format c:?
Link naar reactie
Het OS is Windows 98. Het netwerk is aangesloten via een 5port switch (Target). Ik werk met 192.168.0.101-103 en 255.255.255.0. Het heeft goed gewerkt, maar ligt nu plat. Ook de internetverbindingen van 2 computers werken niet meer. Netscape belt wel in en meldt dan: socketfout of te weinig resources. IE6 zegt alleen dat hij de pagina niet kan vinden. Er werd me aangeraden om TCP-IP te wissen en dan via de CDrom te vervangen, maar ze worden al op de HD gevonden. Ik hoop voldoende informatie te hebben gegeven. Syp
Link naar reactie
Het enige wat ik op dit moment nog kan verzinnen is te controleren of alle instellingen van je TCP/IP overeenkomen met de instructies van je ISP (dus zoals al dan niet automatisch je ip-adres laten toewijzen, al dan niet automatisch de DNS-servers laten toewijzen; dit vind je onder eigenschappen van je TCP/IP protocol). Dit zul je op iedere aangesloten computer moeten controleren en eventueel wijzigen, en daarna de computers opnieuw moeten opstarten. Suc6!
Link naar reactie
lijkt mij erop dat je winsock(s) naar de kl*ote is(zijn) kan je bv op de internet PC wel pingen naar een IP nr en niet naar een www adres ? dan oplossing (bij win 98 en ME) eerst effe je register backuppen. Ga naar Configuratiescherm/software. Ga naar het tabblad "Windows Setup". Ga naar "Communicatie". Dubbelklik erop, en kies voor "Externe Toegang". Klik het aan en kies voor verwijderen. Start Windows opnieuw op. Ga vervolgens naar Configuratiescherm/Systeem/Apparaatbeheer en verwijder je modem/ethernetkaart/kabelmodem. Ga vervolgens naar Start/uitvoeren, en type Regedit, gevolgd door 'OK'. Ga in het register naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\WinSock, en wis de hele map Winsock. (erop rechtsklikken, en voor 'verwijderen' kiezen) Doe hetzelfde met de map WinSock2 Sluit Regedit. Start Windows opnieuw op. Windows zal nu nieuwe hardware ontdekken (je verwijderde ethernetkaart/modem), en zal om het stuurprogramma vragen. Zorg dus dat je je Windows CD-ROM, of de CD-ROM met het stuurprogramma van je ethernetkaart/modem bij de hand hebt. Ga nu weer naar Configuratiescherm/software, en installeer vervolgens Externe Toegang m.b.v. de Windows CD-Rom op dezelfde wijze opnieuw. Start tenslotte Windows nog een keer op. suc 6
Link naar reactie
Ik had de registerbackup wel nodig. Na de verwijdering van de zaken uit het register wilde de computer niet meer opstarten. Melding: Ongeldige vxd-koppelingsaanroep van vsdata95(01). De Windowsconfiguratie is ongeldig. Ik kreeg hem niet meer aan de praat zonder het register terug te zetten. Toen werden wel de verwijderde modem en NIC weer geinstalleerd. Maar de Winsocks zullen wel weer dezelfde zijn geweest. Hoe los ik dat op zonder format c:\? Comp2 deed precies hetzelfde, daar heb ik eerst nog opnieuw Win98SE overheen geblazen, maar deze melding bleef. Die heb ik toen uit nijd geformatteerd en die doet het dus nu wel. Typische is dat computer 1 wel kan pingen naar de twee andere, maar dat de anderen hem niet kunnen pingen. De andere computers zien comp1 wel maar kunnen hem niet bereiken. Comp1 ziet alleen zichzelf. Zijn er nog kunstgrepen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...