Ga naar inhoud

internet Explorer VS. Netscape navigator


Aanbevolen berichten

Hoezo open deuren opentrappen :lol: Dat is hetzelfde als vragen... Wat is beter, een BMW of een Mercedes. Een ieder komt met zijn eigen voorkeur en een ander komt met een ander merk. Dus het ligt echt aan jouw eigen voorkeur. Ik heb ze hier beide (IE6 & NS 4.7 & NS 6) En ze werken ook nog allemaal :-) Nee... Outlook gebruik ik niet maar Eudora :) [EDIT] Ik moet je helaas wel zeggen dat voor sommige sites het beter is om IE te gebruiken, omdat de webmasters van die sites (waarschijnlijk) te lui zijn om hun site te testen voor NS of andere browsers. Verder werkt MSN ook niet met NS6 (ik heb het nooit geprobeerd, maar met NS4.7 zeker niet (thank you Mr.Gates) Voordeel van NS is dat sommige van die "luie" webmasters het gedrag van hun sites voorkomt dat je opeens 100 popup-windows krijg (vooral berucht bij de sex-sites). [/EDIT]
Link naar reactie
mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar phoenix / mozilla. deze browsers zijn te vergelijken met netscape. (mozilla ontwerpt de enigne van netscape) ik vind deze fijner als IE omdat je zelf handige functies kunt instaleren (www.mozdev.org) en omdat het met tabs werkt. en niet hangt op het moment dat ik ftp gebruik via mijn browser. verder heeft mozilla een ingebouwde irc & mail - client en een ingebouwde html editor (wel matig) . en het draaid onder windows linux & mac :D
Link naar reactie
Mozilla is inderdaad veel fijner naar mijn mening... (fijner dan IE en NS). IE heeft wat irritante trekjes (bijvoorbeeld als je met meerdere schermen werkt het ineens opeisen van de focus, nieuwe schermen niet gemaximaliseerd openen, ...). En NS was vroeger niet zo stabiel. Ik zou zeggen probeer ze eens een tijdje uit. In het begin is het altijd even wennen maar dan ontdek je vanzelf of je het een fijne browser vind. En die tabs in mozilla zijn errug fijn ja :)
Link naar reactie
Opera vind ik (persoonlijk) aan te bevelen, maar kijk uit voor microschoft: http://www.opera.com/pressreleases/en/2003/02/14/index.dml en ook: http://my.opera.com/dev/discussion/openweb/20030206/ :) Opera werkt met elke FATSOENLIJKE site, hij geeft hoogstens grijze letters weer bij sites met een brakke CSS ;);) er zit ook nog eens een popup-stopper in, duss.. :) Hij is alleen niet gratis :(
Link naar reactie
Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij Phoenix/Mozilla/NS (7.02 welteverstaan, 6.0 is oud). Ik ben een tijd fervent gebruiken geweest van Opera (6.0x), maar ben uiteindelijk over gestapt op Phoenix. Opera is kleiner en start sneller, maar is wat minder tolerant met op IE gerichte sites dan Mozilla varianten. Phoenix is een uitgeklede Mozilla en mijn persoonlijke favoriet: redelijk compact, uitgebreid configureerbaar en volledig gratis (Opera 'moet' je nog steeds voor betalen). Mozilla en NS7 zijn groter en wat logger dan Phoenix, maar ook uitgebreider. Mozilla is meer 'cutting edge' dan NS7, maar de laatste is wel wat meer uitgerijpt (wat trouwens niet perse wil zeggen dat het stabieler is)omdat die op een oudere 'build' van Mozilla gebaseerd is. Als ik de keuze zou moeten maken tussen NS7 en IE, dan wordt het zonder twijfel NS7. Als je eenmaal met tabbladen gewerkt hebt, dan wil je niet anders meer. (Ja, ik weet dat die functionaliteit ook voor IE beschikbaar is). Zowieso hebben (vrijwel) alle Mozilla varianten een veel beter en gemakkelijker cookie en pop-up beheer dan IE.
Link naar reactie
[quote:5b890c7105="gerben"]Ik heb tijden met Mozilla gewerkt, en dan gebeurde me het toch regelmatig dat er een site niet werkte. En dan vooral in Frontpage gemaakte sites en zo.[/quote:5b890c7105]Dat geloof ik graag. Maar goed, je bent het vast met me eens dat Frontpage niet bepaald uitblinkt in 'W3C compliance/compatibility'...
Link naar reactie
Ik ben het helemaal met Kansloos eens, Phoenix is een geweldige browser. Ik heb ook IE, Opera en Mozilla uitgeprobeerd maar Phoenix werkt gewoon het lekkerst. Lekker licht, start snel, laadt pagina's heel snel, stabiel en ga maar door. Bovendien heb ik geen behoefte aan een extra mailclient of html-editor. Phoenix heeft alles wat je wil en niks wat je niet nodig hebt.
Link naar reactie
Klopt cK, maar waar ga je uiteindelijk voor, he. Zoveel mogelijk sites zien, of zoveel mogelijk compatabiliteit. Overigens volgt geen enkele browser 100% de standaarden. Mozilla en zijn afgeleiden wel beter, denk ik. En als je sites bakt, ga je dan voor bruikbaarheid of compatabiliteit. Mensen, wat een dilemma... ;)
Link naar reactie
Tja, het is natuurlijk de afweging die je maakt. Persoonlijk zou ik een website maken die voor zoveel mogelijk mensen te bereiken is en 'm DUS compliant/compatible met W3C maken. Als je je alleen richt op IE, dan sluit je bv. al een hele schare Linux gebruikers uit. Maar idd, een en ander heeft ook te maken met de beoogde doelgroep. Digi-beten gebuiken bv. niet anders dan IE (beetje 'kort door de bocht' wellicht...)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...