Ga naar inhoud

Router progje?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een leuk router progje om m'n ADSL te delen. Weet iemand nog een fijn programma? Het is de bedoeling om het inetrenet op 5 pc's te delen en al die pc's hebben volledig internet toegang nodig van brouwsen tot e-mailen tot on-line gamen. Het vorige programma dat ik had gebruikt was WinRoute Pro 4.x. Maar deze klapte er om de 10 min uit en ik kon er ook niet mee online gamen. Ook heb ik met Nat32+ v.1.4. gewerk dit was echter veel beter als WinRoute maar dat was een trail versie dus heb er weinig aan. Alvast bedankt
Link naar reactie
Als je routing wil doen, een goede firewall wil, ook nog wil proxy-en en je IP adressen automatisch aan je clients wil toewijzen (DHCP) dan kan je eens kijken naar SmoothWall (www.smoothwall.org). Je gebruikt dan een pc (liefste een oude Pentium, met een niet zo'n grote HD, bootable cd-romspeler en <64MB RAM) om het er op te installeren. Is gratis (je moet wel de ISO downloaden en branden). Het is ontzettend stabiel, config gaat via een gemakkelijk webinterface. Het is gebaseerd op Linux maar (zeker als je de manuals leest) erg eenvoudig te installeren en te configen. Je moet in de pc waar je het op gaat installeren wel twee netwerkkaarten hebben, een voor je ADSL, een voor je interne netwerk. Misschien is het wat voor je.
Link naar reactie
[quote:1d8affa2e8="Jago"]Ik ben op zoek naar een leuk router progje om m'n ADSL te delen. Weet iemand nog een fijn programma? Het is de bedoeling om het inetrenet op 5 pc's te delen en al die pc's hebben volledig internet toegang nodig van brouwsen tot e-mailen tot on-line gamen. Het vorige programma dat ik had gebruikt was WinRoute Pro 4.x. Maar deze klapte er om de 10 min uit en ik kon er ook niet mee online gamen. Ook heb ik met Nat32+ v.1.4. gewerk dit was echter veel beter als WinRoute maar dat was een trail versie dus heb er weinig aan. Alvast bedankt[/quote:1d8affa2e8] Sygate kan je proberen. Winroute : denk dat je verkeerde settings gebruikt of niet goed gedeeld. Bij mij werkt ie als een trein en online gamen vanaf client gaat goed (dit is uiteraard off topic)
Link naar reactie
Precies, met een hardwarematige oplossing, heb je tenminste geen last van een PC die de hele tijd staat de "blazen" het kost minder stroom. En het is makkelijk te bedienen. Meestal zit er een firewall in en gebeurd het configureren via een eenvoudige webbrowser. Een router kost immers maar iets meer als een switch of hub. (heb je toch nodig, als je er al geen had)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...