Ga naar inhoud

ADSL-Linken met iemand anders?


anoniem

Aanbevolen berichten

Tja , de gedachte is erg simpel: toen ik nog 56 k modemde kon ik vrij eenvoudig een directe modem verbinding opbouwen met bv mijn vader in Amsterdam door naar hem te bellen en hij moest dan de modem de telefoon laten opnemen(wait for call) Heel in het begin zaten we dan te Hyperterminallen later met Fastlynx en zo is er nog wel meer software (pc anyware, laplink enz) Tegenwoordig heb ik adsl (via usb) en de vraag is simpel: kan ik wat ik destijds deed nou ook niet nu doen maar dan met mijn adsl modem? Mijn logica: dat usb modem kan tot 8 Mbit/s en dat zou toch wel erg handig zijn om ff een bestandje over te sturen. Zo ja: hoe? zo nee: waarom? mis ik iets? Let wel: ik wil dus niet via internet/ een provider een directe verbinding opzetten, dat lukt me wel en is geen probleem behalve: snelheid is (te) laag , het is niet echt veilig .
Link naar reactie
Hm, als ik iemand bel die ook adsl heeft dan is op dat moment hardwarematig mijn telefoon draadje met zijn telefoondraadje verbonden. Het datasignaal wordt pas gescheiden van de spraak door de splitter in de woning, ik maak daaruit op (wellicht een beetje simplistisch) dat zowel spraak als data van de twee telefoon aansluitingen met elkaar verbonden zijn. Zouden de twee modems elkaar dan ook niet moeten kunnen "zien" ? Of wordt soms in de centrale de data er weer uitgefilterd? Er zal natuurlijk op zijn minst software aanwezig moeten zijn die staat te wachten voor een ander modem dat zich aanmeld. Waarom zou dit zo niet kunnen werken?
Link naar reactie
De telefoondraadjes mogen danwel met elkaar verbonden zijn, maar daarmee is dan ook alles meegezegd. Spraak en ADSL maken gebruik van hele andere frequenties over de telefoonlijn. Als het mogelijk zou zijn wat jij wilt, zou je met m.b.v. ADSL kunnen bellen en kunnen faxen (en dat gaat niet direct :cry: :cry: :cry: ). Op het internet vond ik nog deze (technische) uitleg: "Can I use ADSL to connect directly with my friends across town or even across the country? Not exactly. ADSL modems cannot be used to connect directly from one modem to another at different locations. An important piece of equipment is required at the telephone companies central office called a DSLAM (Digital Subscriber Line Access Multiplexer). The function of the DSLAM is to terminate all the remote ADSL modems and routers into a single location and send the data traffic out to the Internet or another remote destination. The reason you get higher speeds downstream (from the service provider to you) is because the DSLAM uses higher power, higher transmission frequencies and more of them (frequencies) than the ADSL modem or router can support as a standalone device. Most people can equate this to dial-up 56K/V.90 where you cannot connect two V.90 modems back to back and get 56Kbps -you only get 33.6Kbps. Just like V.90 you need a special piece of equipment at your Internet Service Provider to provide higher throughput downstream to you. However, if both you and your friend subscribe to an ADSL service and connect to the Internet or via a virtual private network, then you may communicate with each other like any other form of switched communications". [url=http://groups.google.com/groups?q=how+to+connect+adsl+modems+directly&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&selm=7r6e6f%24eq8%241%40zeus.polsl.gliwice.pl&rnum=10]Bron[/url].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...