Ga naar inhoud

Geen internet meer na installeren kabelrouter (DNS fout)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist de E-Tech Router for MXStream/ADSL/Cable geinstalleerd op 2 pc's. 1 pc was al verbonden via @HOME. Na het instellen van de pc en de router (hostname etc) werkte alles meteen. de 2e pc was verbonden via een ISDN lijn. Na het installeren van een netwerkkaart en het instellen van de software / internet explorer werkt het internet niet. Er wordt wel een ip-adres gegeven door de router en pingen naar de router gaat ook goed. Als je klik bij winipcfg op alles vrijgeven en dan weer vernieuwen geeft ook dit geen problemen. Er komen steeds foutmeldingen over de DNS en als ik een ipadres als webpagina intik krijg ik de melding ZOEKOPDRACHT NIET GEVONDEN. Wanneer ik nu handmatig via de externe toegang een verbinding opzet met een provider (via ISDN) wordt er wel goed ingebeld maar ook hier krijg ik ineens helemaal geen data meer binnen. Ik heb al geprobeerd om onderdelen van netwerkomgeving te verwijderen, opnieuw te installeren, TCP/IP verwijderen en opnieuw geinstalleerd. Netwerkkaart, ISDN kaart --> niets helpt. Windows eroverheen gehaald, winsock.dll en wsock32.dll al opnieuw ge-extract maar geen resultaat. Besturingssysteem is Windows 98. Waar zou dit problemen in kunnen zitten? Mvgr, MicroHerz
Link naar reactie
Je zult toch wat meer gegevens moeten verstrekken, zoals: - werkt internet op beide computers niet, of alleen op die ene niet meer? - heb je ook op je tweede computer (voorheen ISDN) je internetinstellingen aangepast (via LAN)?; - heb je de wizard internet delen al uitgevoerd? - en vooral: heb je de aanwijzingen in de manual van je router goed gevolgd (met name over de instellingen van DNS)?
Link naar reactie
[quote:2fb13a6cff="Maribex"]Je zult toch wat meer gegevens moeten verstrekken, zoals: - werkt internet op beide computers niet, of alleen op die ene niet meer? - heb je ook op je tweede computer (voorheen ISDN) je internetinstellingen aangepast (via LAN)?; - heb je de wizard internet delen al uitgevoerd? - en vooral: heb je de aanwijzingen in de manual van je router goed gevolgd (met name over de instellingen van DNS)?[/quote:2fb13a6cff] 1) Alleen op die ene niet meer. 2) Ja, opnieuw ff de internet wizard uitgevoerd en staat nu op LAN 3) Ja, wijzigingen goed opgevolg, alles gaat via DHCP (pc 1 gaat wel goed). Na een flinke zoektocht kwam ik achter een WINSOCK 2 fix. Zegt iemand dit wat, ik moet dit nog ff testen maar dit zou een oplossing kunnen bieden.
Link naar reactie
Helaas, winsock zegt mij in dit verband niets. Ik vermoed dat je het toch zult moeten zoeken in de set up van je router, of in de instellingen van je computer die maar niet op internet wil (omdat ISDN blijkbaar ook niet meer wil werken). Ik ga er vanuit (je schrijft daarover niets) dat je de aanwijzingen van de handleiding van de router allemaal hebt gevolgd. Heb je ook de werking van je nieuw geïnstalleerde netwerkkaart gecontroleerd? (kijk eens onder configuratiescherm-systeem-apparaatbeheer-hardware-netwerkadapters). Gebruik je een firewall? En wat zijn de instellingen van de firewall van de router? Heb je ook Clients voor Microsoftnetwerken geïnstalleerd? Vergelijk ook eens alle (netwerk)instellingen van dewel werkende pc met de weigerende pc, (die moeten in principe gelijk zijn) en loop alles nog eens zorgvuldig na. Ik hoop dat je iets aan deze suggesties hebt, suc6!
Link naar reactie
geen persoonlijke ervaring met hardware routers. Wel gezien hoe een zwager hem aan de praat kreeg. - je moet de hele router en kabelmodem opnieuw laten zoeken. - Je moet dus beide apparaten POWER PFF geven en dan wachten. En met wachten, doe 5 minuten of langer . Andere zwager had dat ook gedaan , maar had slechts pakweg 1 minuut gewacht. Hoop dat het helpt. Kan je niet aan details helpen.
Link naar reactie
Bedankt voor alle tips, maar met de setup van de router en de windows machines was helemaal niets mis. Het kwam door een foute winsock2 (dit heb ik gevonden na een flinke tijd zoeken). Ff het bestandje w2fix.exe gestart, even wachten, pc herstarten en alles werkte weer. [i:ce183a81ee][b:ce183a81ee]Winsock2 Fix (w2fix.exe)[/b:ce183a81ee] Written by: Tom Knych E-mail: tomk@bu.edu This program should be used on Windows 98, 98SE, or Windows Me computers whose Winsock2 information has been corrupted by poorly written Internet programs. This program is designed to fix a situation where all of the following are true: the computer can get a valid IP address the computer can ping DNS numbers the computer can be pinged from other computers all other network services do not work (telnet, ftp and web browsers) This program removes the Winsock2 key from the Registry and uninstalls then reinstalls Dial-up Networking. A backup of the registry is made before any changes are attempted (the registry is backed up to user.tom system.tom). If you encounter any problems while using this program, please call the PCSC at 617-353-7272 (but ONLY if you are affiliated with Boston University). Instructions for the Winsock 2 Fix: IMPORTANT: w2fix.exe ONLY WORKS for Windows 98, 98SE, and Windows Millennium Download w2fix.exe to the desktop. (Important: w2fix.exe cannot be run from a floppy disk as the program reboots the computer and a floppy disk would interfere with the boot sequence.) Note: If you accidentally downloaded the program to a location other than the desktop, copy it to the desktop now. Double click on the w2fix file on your desktop and follow the on-screen instructions. You will be prompted to reboot your computer twice before the fix is complete. You can delete the w2fix.exe file from your computer after the fix is installed. [/i:ce183a81ee] Schijnt dat dit probleem vaker voorkomt bij Windows 98 (SE) en ME. Link: http://www.bu.edu/pcsc/internetaccess/w2fix.exe
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...