Ga naar inhoud

Ik heb echt ontzettend last van een bepaald virus


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb de laatste tijd ontzettend last van de OpaServ M worm, ik heb deze nu al 2x binnen gekregen met het resultaat dat mijn computer onbruikbaar wordt (vernietiging partities etc.) Ik had eerst 2 virusscanners + de removal tool maar die konden hem niet helemaal weghalen (het ging om rav en kaspersky antivirus) en verder heb ik ook de online scan van RAVantivirus gedaan, geen effect dus. Nu ik mijn computer net heb gereset is het na 2 dagen weer raak, ik heb nu Win XP (eerst 98 ) maar die is nu dus ook weer verrot, weet iemand waar dit virus vandaankomt want ik open geen rare mails en verder weet ik het ook niet echt, ik download wel wat dingen maar geen verdachte dingen, en dan blijft verder alleen online gamen over als contact met anderen. En ik las dat er een patch was, zit die gewoon bij windowsupdate (windowsupdate had ik geprobeerd maar dat wilde niet echt lukken omdat het bleef hangen) Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt! Thomas
Link naar reactie
Voor dat je overgaat op formateren moet je eerst deze (minder drastische) oplossing proberen. Download eens een virusscanner die je op een diskette (write protect on) of cd kunt zetten als je deze nog niet hebt. Start de pc op met een boot diskette, dit om te voorkomen dat het virus in het geheugen wordt geladen. Voer een virusscan van diskette of van cd uit. Kijk welke virussen worden aangetroffen en noteer deze. Mocht je virusscanner ze niet kunnen verwijderen kun je aan de hand van de naam zoeken naar removal instructions en removal tools. Wanneer je de virussen hebt verwijderd installeer je opnieuw je virusscanner en maak je hem up-to-date en je voert nogmaal een complete scan uit. suc6 :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
[quote:1fb101a727]Download eens een virusscanner die je op een diskette (write protect on) of cd kunt zetten als je deze nog niet hebt. [/quote:1fb101a727] Misschien is het beter om dit bij een ander met een internet verbinding te doen te doen. Het virus kan aktief zijn en zo bij het wegschrijven of branden ook die bron infecteren. In principe zou een online scan moeten voldoen. Als je breedband hebt, zou je eens op http://housecall.trendmicro.com/ of op http://www.pandasoftware.com/ voor zo 'n scan kunnen kijken (en eigenlijk bij allebei). Het blijkt dat sommige scanners toch virussen overslaan en door meerdere online scanners te testen, verminder je de kans dat er iets tussen door glipt. Ik krijg trouwens wel de indruk dat het op je installatie-CD staat. Mogelijk kun je daar eens een andere voor gebruiken.
Link naar reactie
Kazaa en dergelijke rommel gebruik ik nooit, vind ik een veel te groot risico. Doe het eens zo: download een firewall, controleer 'm op virussen en zet 'm ergens apart op een CD of zo. Daarna installeer je Windows, waarbij je de kabel uit de internetverbinding hebt getrokken. Daarna installeer je de firewall en herstel je de internetverbinding. En controleer file and printer sharing, die mag niet aanstaan op de netwerkkaart waarover je internetverbinding loopt! Ik zie in mijn hardwarerouter alleen maar talloze netbios-verzoeken van over de hele wereld, dat is het een of andere virus dat op zoek is naar shares, dus zonder firewall kun je echt niet meer als je niet echt verstand hebt van netwerken en wat je wel of niet kunt doen.
Link naar reactie
zoals brigitteW ook al zei: het virus verspreid zich via een netwerk. Ik heb het zelf namelijk ook gehad. Als je nou eerst met een andere computer nieuwe virusdefinities download, en op diskette of cd zet, kun je die later op je computer zetten zonder gebruik van internet verbinding. Vervolgens denk ik dat je het beste je computer opnieuw kunt formatteren, windows XP installeren en NIET JE NETWERKKABELS AANSLUITEN of het nou van internet of van een thuisnetwerk is. Vervolgens in xp de virusscanner installeren en alle andere dingen (ook firewall) en als alles er op zit, en het werkt, dan pas internet aansluiten, zorg trouwens wel dan bestands- en mappendeling uit staat. zo heb ik het bij 1 computer ook gedaan. suc6 [edit] sjit, ik had de laatste post van brigitteW over het hoofd gezien, kheb beetje hetzelfde andwoord :oops: [/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...