Ga naar inhoud

geen online games met ADSL door IP shit...plz help


Aanbevolen berichten

ik heb sinds een dikke week ADSL, ik heb een SpeedTouch 510 ethernet modem...die had ik in 1e instantie op 1 van mijn 2 comps gezet en de verbinding gedeeld (2 netwerkkaartjes)....toen bleek dat ik op de andere computer soms geen online games kon spelen (doordat ip adres niet klopte, dat van mijn modem was een 62.251.**.*** (geef ik liever niet helemaal op) en dat van mijn netwerkcomp was 192.168.0.2 (overblijfsel van een lanparty)... ik zag dat dat dus niet werkte....heb ff een switch geleend en heb dus 2 comps daarop en de SpeedTouch op de uplink...alles werkt weer als met internetsharing...maar ik kan nog steeds geen online games spelen...mijn ip adres is nu verandert naar 10.0.0.150 en 10.0.0.151 voor de andere....als ik 10.0.0.138 intik in IE (dat menutje van speedtouch) zie ik dat er geen ip-adres is toegewezen aan mijn modem....ik snap er nix meer van....ik heb alles geprobeerd met die NATP dingen, DHCP, alles...ik krijg er nix uit....in die modem zit dus een inwendige firewall of die games kijken niet door het ip van mijn modem heen (zogezegd, als iemand mijn netwerkip intoetst vindtie nix want dat zit achter mijn modem, maar als iemand het ip van mijn modem intikt blijft het signaal daar, en wordt niet doorgestuurd naar mijn comp, dat denk ik althans)....is er iemand die verstand heeft van netwerkprotocollen enzo en weet hoe ik dit op moet lossen (games spelen lukt overigens helemaal niet met gamespy.....) help me!!! ow jah, ik draai win98se
Link naar reactie
gamespy herinstalleren werkt niet... ik heb het niet op 1 pc geprobeerd omdat: 1. zeer waarschijnlijk het probleem niet zal verdwijnen 2. ik gewoon internet op 2 pc's wil is er niemand met verstand van NAT-proxies, DNS-servers enz en die mij even weet aan te geven hoe en wat ik moet invullen zodat de ip's van mijn pc's hetzelfde zijn als die van mijn modem...
Link naar reactie
Je hebt je ADSL [b:1738990f9d]niet op de juiste manier gedeeld !! [/b:1738990f9d]Laat de mod dit topic naar netwerken verplaatsen. Of gebruik de zoekfunctie, er gaan zat topics hierover. Ik zelf heb ook ADSL met een ethernet modem en gedeeld met winroute. Alle client PC hebben geen probleem om naar internet te gaan en online games te spelen etc. Client PC staat verbinding op LAN en alles gaat automatisch via de server pc. Succes. Oeps : heb je een firewall aanstaan die de lan verbinding vanaf de client pc tegenhoudt ?
Link naar reactie
helaas nergens een knop "report to moderator", dus zomaar aanvragen gaat niet...daarom: moderator, wilt u zo vriendelijk zijn deze thread naar 'netwerken, aanleg, installatie, instellingen' te verplaatsen... ik heb de zoekfunctie gebruikt, idd, ontelbare topics...maareh, geen antwoorden over het algemeen....sommigen krijgen het niet eens voor elkaar hun internet te delen (zo erg is het hier dus niet, ik wil alleen goede ip-communicatie).... moet ik dus een ander programma gebruiken om internet te delen? allemaal vaag hoor, als je een goed antwoord hebt, geef dit dan aub....ik heb trouwens ook problemen met mijn ftp-programma (LeechFTP, vage variant van WS_FTP) om mijn server te bereiken (HCCnet) voor mijn homepage....krijg de mappenlijst niet meer binnen....ligt ook dit aan adsl?
Link naar reactie
ook dit laatste ziet er niet naar uit te werken... ik heb hier wat info van mijn NAPT instellingen: NAPT Settings Nr Type Inside address Outside address Prot State 1 Temp 10.0.0.152:14889 unspecified:45360 udp NONE 2 Temp 10.0.0.152:9289 unspecified:53550 tcp NONE 3 Temp 10.0.0.152:8558 unspecified:63019 udp NONE 4 Temp 10.0.0.152:13666 unspecified:64063 tcp NONE zoals je ziet verschillen de inside en outside ports...als ik deze echter gelijk maak werkt internet niet meer (zowel als ik inside outside maak en andersom)....ook zie je dat het outside ipadress niet is gespecificeerd...als ik daarvoor mijn modem ipadres invul gaat het ook fout....geen internet....wat moet ik dan doen?
Link naar reactie
dat ziet er goed uit...alleen wil ik even weten, als jij nu in msdos prompt ipconfig invoert, is je computer ip dan 10.0.0.151 of 10.0.0.150, want bij je napt settings staan die 2 ip adressen.... moet ik dus bij netwerkinstellingen => eigenschappen van tcp/ip protocol 1 van die 2 ip adressen ook invullen? en moet er ook een standardgateway worden ingevuld of is dat alles niet nodig en kan het gewoon op automatisch blijven staan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...