Ga naar inhoud

2 PC´s aan Kabel verbinding


Aanbevolen berichten

Makkelijkste en goedkoopste manier is de twee pc's met LANkaartjes en crossovercable er tussen en dan en computer direct op de kabel aansluiten. ICS aanzetten. Maar er is een nadeel. Als de tweede pc op kabel wil moet de eerste pc, de server, aanstaan. Als je wilt dat elk onafhankelijk op internet kunnen moet je een router kopen. Wel iets van 150 Euro terwijl 2 lankaarten + 10m UTP crossover = 50 euro
Link naar reactie
officieel mag je geen twee computers aansluiten op het netwerk van @home maar ik zelf heb ook twee computers bij @home aangesloten en het werkt perfect ik heb het als volgt gedaan n.l. koop een netwerk setje om beide computers met elkaar te verbinden (+\- 20 euro) dan kun je een software matige routier gebruiken, ikzelf gebruik het programma winroute. maar er zijn ook andere. de pro versie stelt alles automatisch in bij de lite versie moet dit met de hand. je mag het programma 30 dagen gratis proberen. daarna kun je besluiten het te kopen of te kraken :wink: let wel heel goed op dat je alles goed instelt omdat je anders beide computers openzet op het netwerk van @home. tik ook eens "internet delen" in je zoekmachine en je krijgt allerlei pagina's waar het een en ander stap voor stap wordt uitgelegd.
Link naar reactie
Ik gebruik een Edimax 6404 router met switch. Die kost gewoon 79,00 euro en werkt prima. Daarmee deel ik internet van de kabel. Beneden WinXP en op zolder Win98. In die router zit ook een firewall, zodat je gelijk beter beschermd bent tegen het langdurig openstaan van je PC's met het internet. De rest zijn misschien goedkopere oplossingen, maar deze manier werkt gewoon perfect. En officieel mag je internet niet delen als je slechts 1 aansluiting hebt, maar via een router kan je dit afschermen zodat je kabelaanbieder dit nooit kan zien. Bovendien hanteren de meeste kabelaanbieders een politiek van normaal gebruik = hoeveelheid dataverkeer.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
via een hub werkt werkt idd het eenvoudigst maar houd er wel rekening mee dat je maar 1 ip adres hebt en 2 pc's.; ju kunt dus maar met een pc op het internet(en als je al 2 pc's tegenloijk aan wilt hebben moet je de netwerkkabel lostrekken om geen ip conflicten te krijgen. om dit te verhelpen moet je bij je provider een extra ip adres aanvragen om met 2 tegnlijk op internet et kunnen. ik heb zelf voor een router gekozen omdat je na 1 jaartje of zo de kosten er al uit hebt, omdat in een router een firewall zit ingebouwd en omdat ik, als ik daar behoefte aan heb de laptop van et werk nog es kan insteken zonder dat een andere pc uitgerzegt meot worden. ik zou voor een router kiezen ---> sweex heb je al voor +/- 60 euro...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...