Ga naar inhoud

Wie wil mijn antwoorden voor school beantwoorden?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey daar Ik weet niet waar ik dit moet posten dus ik doe het hier maar ( een suggestie: Maak een babbel Onderwerp waar mensen gewoon dingen kunnen vragen en waar ze lekker kunnen praten ) Dit wouw ik dan vragen: ik moet een verslag maken over een beroep dat je graag wilt doen dus is koos technisch informatica maar toen moest ik deze dingen aan jullie vragen: Wat is je naam: Wat is er leuk aan dit beroep: Wat is er echt vervelend aan dit beroep: Waarom heb je dit beroep gekozen: Welke opleiding heeft hij zij gedaan: Wat moet je zeker hebben voor dit beroep: Wat vind je het leukste aan dit beroep: Hoe bent u in dit beroep terecht gekomen: Bij welk Bedrijf heeft u gewerkt: Heeft u nog een vooropleiding gedaan: Wie wil deze vragen voor mijn beantwoorden? Je zou me echt super helpen Alvast Bedankt voor je inzet 8)
Link naar reactie
[quote:bcd76dd867="firemaster"] ik moet een verslag maken over een beroep dat je graag wilt doen dus is koos technisch informatica maar toen moest ik deze dingen aan jullie vragen:[/quote:bcd76dd867] Ik neem aan dat je het alleen van de mensen wil horen die ook echt in de ICT sector werken? Niet iedereen op deze board is daar werkzaam denk ik. Maar goed ik wil het wel invullen aangezien ik in de ICT werk. Kunnen we je niet gewoon mailen met de antwoorden? Want ik heb weinig zin om zoveel over mezelf op een board te vertellen. Overigens, wil je niet weten wat voor functie iemand precies in de ICT doet? Want dat mis ik als vraag. En waarom moet je mensen hun naam weten? Dat heb je toch nergens voor nodig? Maar goed.... als je een mailadres geeft dan mail ik je wat ik kwijt wil aan je.
Link naar reactie
nah mensen beter helpen jullie hem... whaha op zich zal hij niets aan de memoires van een sales executive hebben, die ook nog eens niets aan ict doet. Maar doordat ik ooit eens vroeger zelf zo'n project deed op school is wel mijn interesse voor pc's e.d. opgewekt. In andere woorden is hij onze toekomst... Ik zou zeggen je heb ze meel :p suc6
Link naar reactie
Ik loop nu al een half jaar stage op n ICT afdeling Wat is er leuk aan dit beroep: Ik ben voornamelijk bezig met het opzetten en programmeren van databases en websites. Erg intressant allemaal. Veel (programmeer) problemen zien op te lossen en zo. Wat is er echt vervelend aan dit beroep: Aan het eind van de dag ben je soms erg suf van al die code Waarom heb je dit beroep gekozen: Programmeren heeft mijn intresse. Je kunt best creatief bezig zijn. Welke opleiding heeft hij zij gedaan: Technische Kantoorautomatisering (MTS Niv 4) Wat moet je zeker hebben voor dit beroep: Programmeren moet je liggen anders kun je het wel shaken Wat vind je het leukste aan dit beroep: Elke keer als je programma/site weer zonder bugs draait. Hoe bent u in dit beroep terecht gekomen: Tis maar een stageplek. Heeft u nog een vooropleiding gedaan: MAVO asteblieft RJS
Link naar reactie
Hey Echt super bedankt allemaal voor jullie harde inzet. echt super cool. maar zouden jullie dan nog 4 vragen willen beantwoorden? je zou mijn super helpen. Hoe ziet een dag eruit in dit beroep? Welke eisen stelt dit beroep aan je lichaam? Hoe zijn de arbeidsomstandig heden? ( dus bv: vuil werk, zwaar werk ) Bij welke bedrijven of instellingen werk is? Jullie zijn echt 8) TOP 8) alvast bedankt 8)
Link naar reactie
[quote:8bcd55fe54="firemaster"]Hey Echt super bedankt allemaal voor jullie harde inzet. echt super cool. maar zouden jullie dan nog 4 vragen willen beantwoorden? je zou mijn super helpen. ( dit zijn echt de laatste :D ) Hoe ziet een dag eruit in dit beroep? Welke eisen stelt dit beroep aan je lichaam? Hoe zijn de arbeidsomstandig heden? ( dus bv: vuil werk, zwaar werk ) Bij welke bedrijven of instellingen werk is? Jullie zijn echt 8) TOP 8) alvast bedankt 8)[/quote:8bcd55fe54]
Link naar reactie
Niemand wil dit beantwoorden? Hey Echt super bedankt allemaal voor jullie harde inzet. echt super cool. maar zouden jullie dan nog 4 vragen willen beantwoorden? je zou mijn super helpen. Hoe ziet een dag eruit in dit beroep? Welke eisen stelt dit beroep aan je lichaam? Hoe zijn de arbeidsomstandig heden? ( dus bv: vuil werk, zwaar werk ) Bij welke bedrijven of instellingen werk is?
Link naar reactie
[quote:a43f833f16="firemaster"] Hoe ziet een dag eruit in dit beroep? Welke eisen stelt dit beroep aan je lichaam? Hoe zijn de arbeidsomstandig heden? ( dus bv: vuil werk, zwaar werk ) Bij welke bedrijven of instellingen werk is?[/quote:a43f833f16] Ik beantwoord deze vragen uit het oogpunt van een systeembeheerder. (niet technisch) Hoe ziet een dag eruit in dit beroep? - Ligt eraan wat voor een bedrijf je werkzaam bent, ik heb alleen stage gelopen bij midden en klein bedrijven. Of je bent de hele dag rond aan het rennen tussen verschillende gebruikers en de ene dag zit je te documenteren welke wijzigen er doorgevoerd zijn. Het is dus vrij afwisselend en je komt veel in contact met gebruikers. Welke eisen stelt dit beroep aan je lichaam? - Dat kun je voor een gedeelte zelf bepalen. Als je een dag veel achter het beeldscherm zit kun je s'avonds doodop zijn. Zorg ervoor dat je genoeg pauzes neemt en een goede houding hanteert en de lijdensweg van je lichaam zal wel meevallen. Hoe zijn de arbeidsomstandig heden? - 8 uur achter een beeldscherm zitten is loodzwaar (zie vorige vraag) Bij welke bedrijven of instellingen werk is? - Ieder bedrijf met een kantoor en/of productie omgeving Deze vragen zijn vanuit mijn persoonlijk oogpunt beantwoord, anderen vinden/denken misscien iets anders. :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
[quote:9d8190efa4="firemaster"]Hoe ziet een dag eruit in dit beroep? Welke eisen stelt dit beroep aan je lichaam? Hoe zijn de arbeidsomstandig heden? ( dus bv: vuil werk, zwaar werk ) Bij welke bedrijven of instellingen werk is?[/quote:9d8190efa4] vr1: Voor mij is het mail lezen van collega's en klanten over de laatste gang van zaken maar ook storingsmeldingen, veel overleggen en vergaderen (teamoverleg), programmeerwerkzaamheden, uitzoekwerkzaamheden met manuals, telefonisch contact met klanten, collega's en ondersteunende afdelingen. vr2. Dat hangt er vanaf wat je precies doet in de ICT. Als je een kabeltrekker bent dan is dat een wat beweeglijker beroep waarbij het wellicht handig is dat je een beetje soepel bent. Ben je een systeembeheerder of programmeur zoals ik dan is het vooral veel zitten. Toch kan dit lichamelijk zwaar zijn, zeker als je naast je werk niet iets aan lichaamsbeweging doet. Daar hangt ook RSI (repetitive strain injury, zie Google) mee samen. RSI wil je voorkomen want het kan ervoor zorgen dat je niet meer kan werken. Het ontstaat als je vaak dezelfde bewegingen verricht, zoals veel muis of toetsenbord gebruik. Een goede houding bij het zitten is ook belangrijk. Onderuitgezakt programmeren is meestal slecht voor je rug om maar een voorbeeld te noemen. vr3. Het is geen vuil of zwaar werk, tenzij je netwerkkabels (=kabeltrekken) aanlegt. vr4. Je bedoelt in deze onzekere economische tijden? Mwoah op het moment loopt het niet zo lekker in de ICT sector. Maar goed, je kan bijna overal werken waar computers worden ingezet: midden- en kleinbedrijf, banken, verzekeringsmaatschappijen, overheid, multinationals, uitzendbureau's, detacheringsbedrijven, etc. Je kan zelf natuurlijk ook je eigen bedrijfje beginnen. Nou tot zover, ik had je al gemaild, maar dit heb ik even via het forum gedaan. Groetjes, LibraOne
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...