Ga naar inhoud

probleem met delen van internetverbinding


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een probleem met het delen van een internetverbinding. we hebben thuis een aantal computers in een netwerk staan. ik probeer nu de internetverbinding te delen met twee computers. allebei hebben windows 98se geinstalleerd. ik heb geprobeerd om de verbinding te delen maar ben op twee problemen gestuit. - als ik wil dat het werkt moet ik voor wachtwoord opslaan kiezen, maar dat wil ik niet want het is niet de bedoeling dat iedereen zomaar kan gaan internetten. - ik kan vanaf de clientcomputer wel een verbinding tot stand brengen (als ik voor wachtwoord opslaan heb gekozen) maar ik kan dan vanaf die pc niet de verbinding meer verbreken; dat kan alleen op de host. is er iemand die weet of, en hoe, je dit op kunt lossen? groet, iede.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Het klopt dat je vanaf de client de verbinding niet kan verbreken. Je deelt internet dus alleen de host kan die verbreken want op die machine zit de gateway. Je client PC connecten gewoon via LAN. IK zou dit issue naar netwerken verplaatsen. Kijk in de 1e topic Internet delen, daar staat heel veel info. Ook kan je de zoekffunctie gebruiken. Op dat forum wordt deze vraag over internet delen heel veel gesteld
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...