Ga naar inhoud

DNS error


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb (soms) het volgende probleem met WindowsXP-prof. Als ik direct na opstarten van de PC een internetpagina wil laden, kan hij mijn homepage niet vinden, en geeft dan in de statusbalk (links onder) "bezig downloaden pagina :......../dnserror.html (uit eoa Dll bestand. Ik kan dan op geen enkele wijze verbinding maken met het internet (www, mail etc) terwijl ik wel verbinding heb. Geef ik dan via CMD de opdracht "IPCONFIG" zie ik dat mijn PPP-adapter 2x voorkomt: 1x met IP-nr 0.0.0.0 en subnetmasker 0.0.0.0 en standaard gateway 192.168.0.1. (Mijn eigen IP-nr in mijn thuisnetwerk.) en 1x met de juiste IP gegevens. Naar mijn idee is de eerste IPinstelling de gene die de fout veroorzaakt, maar ik zie geen mogelijkheid om deze te verwijderen. Ipconfig /renew of andere opties werkt niet! Wie weet raad. Gegevens van verbinding: Pentium /// 700 MHz, WindowsXP pro, Internetverbinding PPPOE via wanadoo premium. (zwarte modem) 2x ethernetadapter 1x Wan verbinding 1x lan verbinding met vast IPadres (192.168.0.1) nr´s xxx.xxx.xxx.1 t/m 4 zijn gebruikt in het netwerk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...