Ga naar inhoud

wat is het beste: een unix of een nt server


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik hier goed zit. Zo niet dan merk ik het wel. Voor het plaatsen van een website moet ik een keuze maken tussen het plaatsen op een unix of een nt server. Aan de website moet een data base komen hangen. CGI snap ik een beetje maar van asp heb ik geen verstand. voor de data base kan ik wel met acces werken maar niet met php(?) dus wat is wijsheid. Ik weet dat unix over het algemeen stabieler is, maar zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten als ik een keuze maak? :o
Link naar reactie
Het is een persoonlijke keus. Je moet er van uitgaan dat unix of linux meer trafic aankan ivm buffering. NT server is heel makkelijk ivm intergratie met ander ms. prgramma's. Voor cgi, asp, perl enz kunnen beide uitstekend aan... Wat je kan doen is een even bij een hosting provider wat navragen. Zelf heb ik dat ook gedaan. Bijv. mijn domein is alleen geregistreed bij hun. Verder is mijn ip adres alleen dmv dns forwarding doorgestuurd naar thuis. Thuis heb ik een routertje deze gaat verder naar een oud servertje (pentium 200) waar linux en apache op draaien. 2 a 3 keer per jaar veranderd mijn ip nummer. Dan stuur ik even een mailtje er binnen een paar uur draaid alles weer oke... Succes met je website verder....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...