Ga naar inhoud

Komen gratis sms-jes nog wel aan?


anoniem

Aanbevolen berichten

Computervrienden, Ik verzend graag sms-jes en doe dit zowel mobiel alsook via het internet. Meestal gebruik ik op internet Mtnsms. Nu vraag ik me echter wel af of deze gratis smsjes nog wel verwerkt worden door de ontvangende partij. Enige tijd geleden hoorde ik namelijk via radio online div. operatoren (libertel enz) verklaren dat zij gratis smsjes oa afkomstig van mtnsms niet meer sturen naar hun mobiele gebruikers omdat mtnsms niets betaald voor de dure mobiele infrastuctuur. Op zich valt hier natuurlijk niet veel tegen in te brengen, je kunt deze bedrijven immers niet kwalijk nemen dat ze geld willen verdienen. Daartegen valt natuurlijk te zeggen dat ze sowieso al scheppen geld verdienen aan mobiel verzonden smsjes. Terug naar m'n vraag. Wat voor mij belangrijk is, is het feit dat m'n smsje niet voor niets is opgesteld en dat de geadresseerde hem daadwerkelijk ontvangt! Het lijkt erop dat ik daar bij gratis verzenders daar dus niet meer van op aan kan? De smsjes worden keurig verzonden, maar of ze de eindbestemming bereiken dat blijft zeer de vraag. Helaas krijg je van mtnsms geen mededeling dat gratis smsen via een bepaalde operator niet meer mogelijk is. Ik zit zelf mobiel bij Kpn en deze stuurt ze nog wel door dit test ik zo nu en dan. Is gratis sms als een Russische roulette of is het nog steeds mogelijk via een bepaalde aanbieder? Via de Postbank kan ik betaald smsjes verzenden, is het verstandiger dat ik m'n smsjes voortaan vanuit hier verstuur? Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat adviseren jullie me? Alvast dank voor het meedenken, met vr. gr. r hooijer :roll:
Link naar reactie
Het hangt van de site of. In eerste instantie hebben dutchtone en Vodaphone (als ik me niet vergis) het ontvangen van gratis SMS afgesloten, maar inmiddels hebben een aantal websites regelingen getroffen met de providers en dus is het nu een kwestie van proberen. De ene site kan het doen, de andere niet. Voor zover ik weet blokkeerd Dutchtone nog altijd alles.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...