Ga naar inhoud

Vragen over verdeling van kabelinternetverbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Wij zijn van plan om kabelinternet van @home aan te schaffen. We zijn alleen nog in dilemma over de wijze van verdeling over het netwerk. Over beide mogelijkheden (hard- en softwarematig) heb ik een aantal vragen. [u:5a58962715][i:5a58962715]hardwarematig[/i:5a58962715][/u:5a58962715] Voor de harwarematige verdeling zaten we te denken aan de xDSL/Cable router 4port van Sitecom. Deze bevat mede een switch. Nu draait ons netwerk momenteel via een HUB, kunnen deze samengaan? Het is namelijk dan zo dat een computer op de switch wordt aangesloten en de printerserver en andere computers op de hub, welke weer aangesloten staat op de switch. De vraag is dus of dit mogelijk is. Daarna vroeg ik me af of iemand ervaringen heeft met deze router? [u:5a58962715][i:5a58962715]softwarematig[/i:5a58962715][/u:5a58962715] Voor de softwarematige variant zaten we te denken aan de combinatie Sygate en BlackICE defender zoals uitgelegd op [url]http://www.kabel-inter.net/[/url]. Nu hebben wij een coputer die in aanmerking komt als host. Dit is echter een XP computer met verschillende gebruikers. De vraag is of dit mogelijk is. Ik wil het namelijk dan zo doen dat Sygate en BlackICE bij de administrator altijd op de achtergrond draait, en dat de anderen 'daaroverheen' de computer gebruiken. Kunnen deze gebruikers dan ook gebruik maken van de internetverbinding? Ook begreep ik dat zowel BlackIce als Sygate niet helemaal gratis zijn. Zijn er ook oplossingen die gratis/zeer goedkoop zijn? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Mij lijkt de hardwarematige oplossing de beste! Wat dat domein betreft veroudert software sneller dan hardware... Wanneer je overstapt naar een nieuw besturingssysteem, kan het zijn dat je software niet meer bruikbaar wordt... je router daarentegen is niet afhankelijk van je besturingssysteem! Ikzelf gebruik een router-hubje (niet van Sitecom) en ben daar zeer tevreden van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...